دوره پیشرفته «صفر تا صد کارآفرینی» در مرکز رشد واحد نجف آباد برگزار می‌شود

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از برگزاری دوره پیشرفته «صفر تا صد کارآفرینی» در مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

احسان روحانی مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای جذب هسته‌ها و واحدهای فناور خاطرنشان کرد: با توجه به این ‌که مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد به ‌صورت تخصصی در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی فعالیت دارد، برگزاری رویدادهای «ایده شو» با محوریت بیومواد، بیومکانیک و بیوالکتریک در این راستا پیش‌بینی‌شده است. ایده‌های برتر این رویداد پس ‌از داوری به‌عنوان هسته‌های فناور جذب مرکز رشد خواهند شد.

وی افزود: برگزاری رویداد «کارنو» با همکاری هلدینگ «صیدکو» و شتاب‌دهنده «صفاتک» به شناسایی و جذب ایده‌های برتر می‌پردازد و ایده‌های مرتبط با حوزه ساخت تجهیزات پزشکی در مرکز رشد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

روحانی بیان کرد: دوره‌های آموزشی مدون شامل دوره «صفر تا صد کارآفرینی» که فاز مقدماتی آن در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۰ در دوازده جلسه تشکیل شد. دوره پیشرفته آن نیز از اواخر مهر ماه تشکیل خواهد شد، این دوره‌ها محل مناسبی برای معرفی مرکز رشد به مخاطبان است.

وی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن اجرای طرح پویش کارآفرینی و چالش فناوری در مرکز رشد واحد نجف آباد تصریح کرد: در این راستا افراد توانمند جهت حل چالش‌ها جذب مرکز رشد خواهند شد. همچنین برگزاری رویداد تجربه در مسیر فناوری و نوآوری با عنوان «با کارآفرینان جوان» نیز به ایجاد انگیزه در مخاطبان و معرفی مرکز رشد کمک شایانی می‌کند.

روحانی تبدیل شرکت‌های فناور به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق را از مسیر ارائه مشاوره‌های گوناگون و مستمر، نظارت و ارزیابی دائمی بر ایده‌ها و محصولات فناورانه در درسترس دانست و گفت: اجرای آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و نیز آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، کمک شایانی به جهت‌دهی تحقیقات دانشگاهی به سمت ایجاد محصولات فناورانه و ایجاد کسب‌وکارهای جدید بر پایه دانش خواهد کرد.

وی درآمد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در سال ۱۴۰۰ را حدود پانصد میلیون ریال برآورد کرد و گفت: البته با توجه به این‌ که فروش محصولات در حوزه تجهیزات پزشکی نیاز به طی فرآیند اخذ پروانه ساخت دارد، انتظار می‌رود مبلغ درآمد از فروش محصولات در سال‌های آتی رشد بیشتری داشته باشد. 

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد خاطرنشان کرد: محصولات واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد به اداره امور اقتصادی، دانش بنیان و سرمایه‌گذاری واحد برای سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد مشارکت ارسال می‌شود و هم‌اکنون این فرآیند در حال اجرا است. همچنین با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استقرار دفتر بازاریابی و فروش در مرکز رشد و اجرای مقدمات آن، انتظار می‌رود اجرای کامل آن کمک شایانی به فروش محصولات واحدهای فناور در مرکز رشد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114758

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرکز رشد IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 0
      هیچ بار علمی نداره. واحدهای فناور به زور اساتید و کارآموز کاری انجام میدن که تماما ضرر برای دانشگاه هستند