جامعه قرآنی کشور  از وزیر ارشاد چه انتظاراتی دارد؟

عدم اعتبار کافی در ردیف بودجه و عدم تخصیص آن همواره یکی از معضلاتی بوده که جامعه قرآنی کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزای ایسکانیوز، عمل به قرآن کریم و تمسک جستن به آن عامل رشد، پیشرفت و بالندگی روزافزون مسلمانان در عرصه‌های مختلف است و جامعه باید هر چه بیشتر با فرهنگ و معارف قرآن آشنا شود تا از انواع هجمه‌های فرهنگی دشمنان در امان بماند.

ایران اسلامی و مسلمانان جهان تاکنون هر چه قدر در عرصه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی موفقیت کسب کرده‌اند در سایه درک مفاهیم  و عمل به معانی بلند و پر مفهوم قرآن کریم بوده است. 

هر میزان که شناخت مردم از قرآن کریم افزایش یابد و به دستورات آن عمل کنند می‌توانند استفاده معنوی بیشتری ببرند. دولت دوازدهم با فراز و فرودهایش به اتمام رسید و جامعه ایرانی منتظر است تا ببیند دولت سیزدهم در این رابطه چه اقداماتی انجام خواهد داد.

جامعه قرآنی کشور  از وزیر ارشاد چه انتظاراتی دارد؟

شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های قرآنی را به تعطیلی کشاند

قضاوت‌ها در خصوص موفقیت یا عدم کامیابی در رسیدن به اهداف، در حوزه فعالیت‌های قرآنی دولت‌های یازدهم و دوازدهم متفاوت است. اما هر چه باشد به اذعان مسئولین قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسائل و مشکلات باقیمانده در این حوزه کم نیستند و بلکه هر روز نیز بیشتر می‌شوند.

عدم اعتبار کافی در ردیف بودجه و عدم تخصیص آن همواره یکی از معضلاتی بود که جامعه قرآنی با آن دست و پنجه نرم می‌کرد اما این امر در سال‌های اخیر به طرز عجیبی رقم خورد. شیوع ویروس کرونا نیز به این مشکلات دامن زد و بسیاری از مؤسسات و فعالیت‌های قرآنی را به تعطیلی کشاند و قرآن آموزان زیادی از آموزش بازماندند.

حجم کارهای باقیمانده مسئولیت سنگینی را بر دوش دولت سیزدهم می‌گذارد. با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تأمل مردم در مفاهیم قرآنی و عمل به دستورات قرآن، وضعیت موجود با مطلوب فاصله فراوانی دارد. تعدد سازمان‌ها و نهادهای تصمیم گیر، موازی کاری در فعالیت‌ها، عدم وجود انسجام و وحدت بین فعالیت‌های قرآنی چالش‌هایی است که باید دولت سیزدهم نسبت به حل آن همت گمارد و دلسوزان این عرصه از دولت سیزدهم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع دارند که با ورود به این عرصه مهم و انسان ساز به رفع مشکلات و معضلات فعالان فرهنگی و قرآنی بپردازد.

جامعه قرآنی کشور  از وزیر ارشاد چه انتظاراتی دارد؟

دولت سیزدهم باید به فکر اصلاح موازی کاری‌ها در ساختار قرآنی کشور باشد

مهدی قره‌شیخلو، مدیر مرکز قرآنی سازمان اوقاف نیز در این رابطه اظهار کرد: دولت سیزدهم باید قبل از اختصاص بودجه اول به فکر اصلاح این همه تعدد و موازی کاری‌ها در ساختار قرآنی کشور باشد، اگر این موضوع اصلاح نشود اختصاص بودجه هم مشکلی رو حل نمی‌کند.

وی افزود: اگر مدیریت قرآنی متمرکز شود و مسئولیت فعالیت‌های قرآنی به یک جا واگذار شود آن موقع می‌توان نسبت به میزان بودجه، نحوه هزینه کرد، بررسی کارکردها و خروجی‌ها، کم یا زیاد بودن بودجه و خیلی موارد دیگر درست اظهار نظر و بررسی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =