برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان / فروش 14 میلیاردی دینامیت در سینماهای سراسر کشور

مهمترین رویداد فرهنگی کشور برپایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیش از 70 عنوان فیلم در 23 شهر ایران بود که فیلم‌ها به صورت حضوری و مجازی برای کودکان و نوجوانان نمایش داده شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در هفته گذشته مهمترین رویداد فرهنگی کشور برپایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیش از 70 عنوان فیلم در 23 شهر ایران بود که فیلم‌ها به صورت حضوری و مجازی برای کودکان و نوجوانان نمایش داده شد، در کنار این رویداد می توان به مهمترین خبرهای اهالی فرهنگ و هنر نیز اشاره کرد:

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان ۳۴ برگزار شد

جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان ۳۴ امسال با نام و یاد نوجوان قهرمان و ایثارگر «علی لندی» افتتاح شد.

علیرضا تابش؛ دبیر جشنواره سی‌وچهارم ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و روز جهانی کودک گفت: این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را در روزهایی آغاز می‏‌کنیم که بهترین نام برای آن، دوران آغازها و پایان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال محل عرضه‏ محصولات سینمایی، برای مهمترین نسل قرن آینده است، ادامه داد: جشنواره‏ امسال به یک روایت آخرین جشنواره‏‌ قرن و به روایتی دیگر، نخستین جشنواره قرنی جدید محسوب می‏‌شود؛ قرنی که در آستانه‏ آن ایستاده‏‌ایم، سرشار از فرصت‌ها، تهدیدها و واقعیت‏‌هایی نوین است که مخاطبان امروز جشنواره، سرنوشت کشورمان را با ملاحظه‏ تمام این شرایط رقم خواهند زد. این دوره از جشنواره را می‌توان، جشنواره عرضه‏ محصولات سینمایی، برای مهمترین نسل قرن آینده دانست؛ نسلی که باید کشور را در دنیای نو، بازتعریف و از قدرت، فرهنگ، غرور و هویت آن پاسداری کند.

انتخاب رییس سازمان سینمایی دولت سیزدهم

محمد خزاعی با سابقه ساخت فیلم‌هایی همچون «به وقت شام»، «امپراتور جهنم» و «قلاده‌های طلا» در حالی به عنوان شانزدهمین رییس سازمان سینمایی انتخاب شده که پیش‌تر افراد سینمایی و غیرسینمایی متعددی براین مسند تکیه زده بودند.سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های متعدد برای ریاست سازمان سینمایی دولت سیزدهم، محمد خزاعی جایگزین حسین انتظامی شد که از حوزه مطبوعات به سینما آمده بود.

خزاعی در کارنامه کاری خود تهیه‌کننده فیلم‌های به وقت شام، امپراتور جهنم، پشت دیوار سکوت، قلاده‌های طلا، برخورد خیلی نزدیک، احضار شدگان، جعبه موسیقی، پشت پرده مه و پیک‌نیک در میدان جنگ و نیز سریال دادِستان به کارگردانی مسعود ده‌نمکی را دارد.در پی حکمی که از سوی محمد مهدی اسماعیلی با هدف‌گذاری‌های مشخص برای خزاعی صادر شده است، بر 14 مدیری که در طول حدود 40 سال قبل سکان مدیریت سینمای کشور را برعهده داشتند، نگاهی گذرا می‌شود. 

فروش 14 میلیاردی دینامیت در سینماهای سراسر کشور

فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان، با بازی پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مطلومی در سال 1398 ساخته شده است. پخش فیلم دینامیت با خانه فیلم است. این فیلم از تاریخ 10 تیر 1400 در سینماهای سراسر کشور اکران می شود و تاکنون بیش از 14 میلیارد فروش داشته است.

سازمان جهانی گردشگری و نتفلیکس همکاری می‌کنند

سازمان جهانی گردشگری و شبکه تلویزیونی نتفلیکس (Netflix) در گزارشی با اعلام همکاری خود، بیان داشتند که نقش فیلم و سریال به عنوان محرک گردشگری و قرابت فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این گزارش که مربوط به قرابت فرهنگی و صنعت گردشگری بر روی پرده سینماست، علاقه‌مندی افراد نسبت به یک کشور یا فرهنگ خاص را که در سینما و تلویزیون به نمایش در می‌آید بررسی می‌کند.

هدف نهایی این گزارش حمایت از سیاست‌گذاران و سهامداران اصلی در بخش گردشگری برای اجرای سیاست‌هایی است که مقاصد گردشگری را برای تولیدکنندگان سینما و تلویزیون جذاب جلوه می‌دهد. در عین حال، هدف آن کمک به ایجاد استراتژی‌های متمرکز بر ترویج گردشگری و فرهنگ محلی، سرمایه‌گذاری در مهارت‌ها و آموزش برای توسعه فیلم‌های محلی و بخش‌های خلاق برای اطمینان از وجود سطح بالایی از استعدادها، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تولید و ادغام گردشگری و فرهنگ و نمایش آن در جشنواره‌های سینمایی بین‌المللی برای بالا بردن دانش مخاطبان جهانی است. 

کار مشترک سازمان جهانی گردشگری و نتفلیکس به کشورهایی که مقاصد توریستی بسیاری دارند کمک می‌کند تا مزایای بالقوه نمایش صنعت توریسم بر روی پرده نقره‌ای را درک کنند. 

عزت الله مهرآوران درگذشت

عزت الله مهرآوران ـ بازیگر و نمایشنامه نویس پیشکسوت کشورمان ـ بر اثر ابتلاء به کرونا و پس از چند هفته مقاومت در برابر بیماری، در بیمارستان درگذشت.

 مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان، بازیگر کارگردان است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه ۱ هنر از وزارت ارشاد می باشد که از قبل انقلاب بازی در جلوی دوربین را تجربه کرده است.

از آخرین کارهای عزت الله مهرآوران در سریال ها و مجموعه های تلویزیونی می توان به «پدر پسری»، «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «بچه مهندس ۴»، «زن زندگی مرد زندگی» و «ساخت ایران» اشاره کرد.

لیسانسه ها و فوق لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت، هیولا ساخته مهران مدیری، ایراندخت محمدرضا ورزی، دزد و پلیس سعید آقاخانی و وضعیت سفید حمید نعمت الله از دیگر کارهای شاخص مهرآوران در تلویزیون است.آخرین فیلمی که این بازیگر در آن ایفای نقش کرد، «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران است.

عیادت رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از «رضا رویگری»

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور به همراه سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و یزدان عشیری مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی شامگاه دوشنبه 19 مهرماه در منزل رضا رویگری هنرمند پیشکسوت و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون حضور پیدا کردند و از او عیادت کردند.

در این دیدار، محمد خزاعی با اشاره به خاطره سرود «ایران ایران» و بازی‌های خاطره انگیز رضا رویگری در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تاریخی با آرزوی سلامتی برای این هنرمند، گفت: هنرمندان و پیشکسوتان سرمایه‌های فرهنگی کشور هستند و باید منزلت ، احترام و جایگاه‌شان پاس داشته شود و آقای رویگری نیز یکی از سرمایه‌های ارزشمند سینما است.وی خطاب به رضا رویگری افزود: آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم، پیگیر وضعیت جسمانی شما هستند . شما در فیلم‌های زیادی همچون عقاب‌ها، کانی مانگا، آلما، مسافر ری، بوتیک، اخراجی‌ها 3 و ...درخشیدید و یکی از بازی‌های درخشان شما نقش کیان در سریال مختارنامه است که برای همیشه در ذهن‌ها مانده است.

رضا رویگری ضمن تشکر از حضور مسئولان در منزلش گفت: از شما تشکر می کنم که در ابتدای حضور خود در سازمان سینمایی به عیادت من آمدید. ما هنرمندان در زمان بیماری به توجه و همراهی شما مسئولان نیاز داریم. البته می دانیم که گرفتاری ها و مشکلات هنرمندان زیاد است.مردم بسیار لطف دارند و محبت‌شان بی‌پایان است و آنقدر باعشق حالم را می‌پرسند که همیشه شرمنده‌شان می‌شوم.

میزبانی دیار امام رئوف از چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی مشهد مقدس گفت: این مسابقات و سایر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، همواره گامی در راستای تحقق بیانات و منویات مقام معظم رهبری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: نزدیک به یک دهه از سخنان پربار و تاکیدی که معظم‌له نسبت به فعالیت‌های کانون‌ها داشتند می‌گذرد و در این سال‌ها شاهد پیشرفت و تعالی قابل توجهی در راستای لبیک به منویات رهبری در عرصه فعالیتی کانون ها هستیم و امروز شکل‌گیری بیش از 26 هزار کانون در مساجد سراسر کشور به ویژه نقاط روستایی و مرزی با تاکید بر گسترش و ارتقای سطح فرهنگی نوجوانان و جوانان بر محور مباحث دینی، در واقع لبیک به بیاناتی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به کانون های مساجد بیان فرمودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: امروز با توجه به روند واکسیناسیون و کمرنگ شدن کرونا در جامعه، فعالیت‌ها و اهداف کانون‌های مساجد در قالب‌های مختلفی بروز و ظهور یافتند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات مدهامتان اشاره داشت که با شرکت 100 نفر از برگزیدگان راه یافته به فینال در مشهد مقدس برگزار می شود. این افراد از استان‌های سراسر کشور در رشته‌های مختلف گرد هم آمده و در قالب فینال چهاردهمین دوره به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حدیث IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 0
      کامل وجامع ممنون اززحمات شما