افزایش آلودگی هوا در البرز و تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در مناطق صنعتی و پرجمعیت به ویژه استان‌های تهران و البرز افزایش غلظت‌ آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داریم.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر فردا و روز جمعه به تدریج با نفوذ جریانات شمالی روی استان‌های ساحلی خزر در بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 28 و 14 درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در باره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری تصریح کرد: بیشترین میزان بارش در هفته دوم سال زراعی 1401-1400 متعلق به بندر انزلی در استان گیلان با 71.4 میلیمتر بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =