فرانسه: سفر انریکه مورا به تهران دارای اهمیت زیادی است

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با اشاره به سفر قریب الوقوع انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به تهران، اهمیت این سفر را درخصوص مذاکرات وین حیاتی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از تارنمای یورونیوز انگلیسی، خانم انکلر لژاندر بدون اشاره به این که چه عواملی باعث ایجاد مشکل در برجام و عمل نشدن به این توافق شده و کدام طرفها باید برای اجرای دقیق برجام و لغو تحریم ها گام های عملی بردارند، ادعا کرده است که تهران باید درباره تصمیم خود در خصوص بازگشت به مذاکرات وین شفاف باشد.

این دیپلمات فرانسوی بدون اینکه به نقش اروپایی ها از جمله کشورش در مشکلات ایجاد شده پیرامون برجام اشاره کند، همچنین مدعی شده است درباره قصد دولت ایران برای بازگشت به مذاکرات برجام در وین تردید وجود دارد.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه در توئیتی از سفر معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا به ایران خبر داد و نوشت: فردا (پنجشنبه) میزبان انریکه مورا خواهم بود.

باقری در این توئیت نوشت: ‌در ادامه رایزنی‌های اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی، فردا میزبان آقای انریکه مورا معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا خواهم بود.

وی افزود: تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستور کار این سفر است.

پیشتر نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران از سفر مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران خبر داده بود و گفت: مطابق هماهنگی های صورت گرفته قبلی این سفر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد.

خطیب زاده افزود: این سفر در ادامه رایزنی های دو طرف درخصوص موضوعات مورد علاقه فی ما بین از جمله روابط ایران و اتحادیه، افغانستان و برجام صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد: رایزنی‌ها و تماس های دو طرف هیچگاه قطع نبوده و به صورت مستمر حول موضوعات مختلف در جریان است و این سفر نیز در همین چارچوب انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1114817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =