عراق از تسلط کامل بر نوار مرزی با سوریه خبر داد

بیانیه مطبوعاتی فرماندهی مرزبانی عراق از تسلط کامل نیروهای عراقی بر مرزهای این کشور با سوریه در راستای تامین امنیت و مقابله با نفوذ تروریست ها خبر می دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، ژنرال «حامد الحسینی» فرمانده نیروهای مرزبانی عراق امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای عراقی مستقیما به سیطره بر مرز با سوریه اقدام و موانع مرزی را کامل کردند.

وی این اقدام را «گامی بزرگ در تامین امنیت مرزها با سوریه در جبهه شمال غربی استان نینوا» خواند و افزود: مرزها اکنون ثبات امنیتی و قطع بیشتر عملیات های نفوذ تروریست ها و قاچاق را شاهد است.

مرزهای سوریه یکی از حساس ترین نقاط ورود تروریست ها از نقاط کور مرزی به خاک عراق است.

نیروهای الحشد الشعبی در این مرزها در کنار مرزبانان عراقی به تامین امنیت و دفاع از تمامیت ارضی عراق می پردازند اما بارها از سوی اشغالگران آمریکایی مورد تهاجم قرار گرفتند.

اوایل تیرماه سال جاری چهار نیروی بسیج مردمی عراق(الحشد الشعبی) در حمله جنگنده های آمریکا به مناطق غربی این کشور به شهادت رسیدند.

در این حمله که به پایگاه های تیپ ۱۴ الحشد الشعبی در مرز سوریه انجام شد، سه نیروی دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای امریکایی نهم دی ۹۸ نیز در حمله هوایی مواضع کتائب حزب الله عراق را در منطقه مرزی القائم در غرب استان الانبار بمباران کردند که منجر به شهادت ۲۵ تن از نیروهای این گروه مقاومت اسلامی و زخمی شدن ۵۰ نفر دیگر شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1114821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =