بلومبرگ: ایران از عربستان خواسته تا کنسولگری‌های دوطرف بازشود

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ مدعی شد ایران از از عربستان خواسته است تا کنسولگری دو کشور در جده و مشهد بازگشایی شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از برخی منابع اعلام کرد ایران از عربستان خواسته است تا کنسولگری‌های عربستان و ایران در جده و مشهد بازگشایی شوند و روابط دیپلماتیک به عنوان مقدمه‌ای برای پایان جنگ یمن از سر گرفته شود.

بر پایه این گزارش، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو منبع مدعی شد: ایران پیشنهاد بازگشایی دو کنسولگری را در شهرهای مشهد ایران و جده عربستان به عنوان دلیلی برای حسن نیت ارائه داده است.

یکی از این منابع اعلام کرد: مذاکرات به طور کلی پیشرفت داشته است؛ اما زمانی که به جزئیات می‌رسیم، متزلزل می‌شود.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: در حالی که قدرت‌های جهانی برای مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای ایران تلاش می‌کنند، جمهوری اسلامی بی سر و صدا چهار دور گفتگوها را با هدف کاهش تنش‌ها با عربستان و با تمرکز بر یمن برگزار کرده است.

آخرین دور مذاکرات ایران و عربستان در ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) انجام شد و انتظار می‌رود دور دیگری نیز به زودی برگزار شود.
بنا به گزارش بلومبرگ، عربستان که از سال ۲۰۱۵ وارد درگیری‌هایی در یمن شده، تلاش دارد به درگیری‌هایی که تاسیسات نفتی آن را در معرض حملات پهپادی و موشکی قرار داده است، پایان دهد.

همچنین در این گزارش ادعا شده است: عربستان به دنبال توافقی با یمن به عنوان گام اولیه برای بازسازی روابط دیپلماتیکی است که از سال ۲۰۱۶ قطع شده است؛ اما ایران پافشاری دارد که ابتدا باید عادی سازی در روابط صورت گیرد.

گفتنی است دو روز پیش نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات برجسته از نشانه‌هایی از عادی شدن روابط میان ایران وعربستان سعودی خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =