خطیب‌ زاده: رایزنی‌ها درباره ۲ راننده ایرانی زندانی در آذربایجان ادامه دارد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه خبر آزادی دو راننده بازداشت شده ایرانی در جمهوری آذربایجان را تایید نکرد و گفت که رایزنی ها درباره این ۲ نفر ادامه دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، «سعید خطیب‌ زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه در پی انتشار خبری مبنی بر آزادی ۲ راننده ایرانی بازداشت شده در جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این ۲ نفر زندانیانی هستند که برای ادامه دوران محکومیتشان به ایران منتقل شده اند.

خطیب‌ زاده افزود: این خبری که منتشر شده درباره ۲ زندانی ایرانی است که برای ادامه محکومیتشان به ایران منتقل می شوند. پیگیری هایی انجام شده بود و این ۲ نفر به ایران منتقل خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: درباره ۲ راننده ایرانی بازداشت شده رایزنیها با باکو ادامه دارد و ان شاءالله نتیجه رایزنی ها را به اطلاع خواهم رساند.

خطیب‌ زاده یادآور شد: این ۲ زندانی که قرار است برای ادامه دوران محکومیتشان به ایران منتقل شوند و یکی از آنها هم راننده است، با ۲ راننده ای که در بازداشت به سر می برند، مرتبط نیستند.

گفتنی است وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» امروز در خبری اعلام کرد که جمهوری آذربایجان ۲ زندانی ایران را آزاد کرد که این نشان می‌دهد دو کشور هم‌مرز به منظور جلوگیری از درگیری‌های احتمالی بر سر مسیرهای مهم ترانزیتی و حضور اسرائیل در منطقه، در تلاش برای کاهش تنش‌ها هستند.

گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیروز (سه شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن تأکید بر رفع مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها، گفت: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

جیحون بایراموف هم پیشنهاد کرد مقامات گمرک دو کشور برای حل مشکلات ترانزیت کالاهای ایرانی گفت‌وگو کنند و بر پیگیری  آزادی دو راننده کامیون ایرانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =