پروازهای آمریکا به افغانستان از سرگرفته شد

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به وال استریت ژورنال گفت که واشنگتن قصد دارد پروازهای خود به افغانستان را برای خروج جاماندگان از سر بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، آمریکا قصد دارد پروازهای خروج نیروها  و اتباع خارجی خود از افغانستان را تا پایان سال از سر بگیرد.

وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت: واشنگتن قصد دارد پروازهای خود را به منظور خروج جاماندگان و اتباع خارجی از افغانستان تا پایان سال از سر بگیرد.

این مقام گفت: به محض اینکه ترکیب مناسب اسناد و تدارکات را داشته باشیم، دوباره به کار خود ادامه می‌دهیم.

به گفته یکی از مقامات، وزارت امور خارجه به روند درخواست ویزا ادامه می‌دهد تا افراد بیشتری بتوانند واجد شرایط این پرواز شوند.

این مقام آمریکایی افزود: تا زمانی که فرودگاه باز نشود، من فکر می‌کنم تنها کاری که باید انجام دهیم پروازهای چارتر است زیرا خطوط هوایی معمولی به سختی راضی می‌شوند به افغانستان پرواز کنند یا حق بیمه را بپردازند.

چندی پیش، نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا با هیات طالبان در دوحه قطر دیدار کردند. این نخستین ملاقات سه جانبه غربی ها با طالبان از زمان بازگشت به قدرت این گروه در آگوست سال جاری میلادی (شهریور ماه) به شمار می آید.

سران طالبان در دو ماه و نیم گذشته تلاش کرده اند تا روابط افغانستان با جامعه جهانی را پس از سقوط حکومت اشرف غنی بازسازی کنند.

 تاکنون خبری از جزئیات این مذاکرات منتشر نشده است و معلوم نیست گفتگوهای سه جانبه ادامه خواهد یافت یا نه؟

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیروز در جریان یک سخنرانی از جامعه جهانی خواسته بود تا به‌ جای اعمال فشار بر طالبان با این گروه همکاری کند.

دیدار طالبان با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا در حالی برگزار می‌شود که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا ساعاتی پیش و همزمان با برگزاری نشست گروه ۲۰ در رُم از اهدای کمک یک میلیارد یورویی این نهاد به مردم افغانستان و کشورهای همسایه خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =