استقبال وزیر خارجه روسیه از گفت‌وگوی مورا با باقری

وزرای خارجه ایران و روسیه در گفت‌وگویی تلفنی درباره مذاکرات امروز «علی باقری» و «انریکه مورا» به رایزنی پرداختند و امیرعبداللهیان این گفت‌وگوها را مثبت خواند و لاوروف از آن استقبال کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، در پی ازسرگیری گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی که امروز بین «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران انجام شد، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

* امیرعبداللهیان: گفت‌وگوها با مورا مثبت بود و قرار شد رایزنی‌ها طی دو هفته آینده در بروکسل از سر گرفته شود

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که گفت‌وگوهای امروز با مورا مثبت بوده و دو طرف ضمن ابراز رضایت، برای تداوم آن ابراز آمادگی کرده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: گفت‌وگوهای جاری با انریکه مورا متمرکز بر یافتن راه‌حل‌های عملی برای رفع مشکلات و بن‌بست کنونی در وین است که به دلیل مواضع و رویکرد تعهدگریز واشنگتن در رفع کامل و موثر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی این کشور به وجود آمده است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: دو طرف در پایان گفت‌وگوهای امروز توافق کردند رایزنی‌ها طی دو هفته آینده در بروکسل بین معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مورا ادامه پیدا کند.

گفتنی است؛ «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

باقری با اشاره به این که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

* استقبال لاوروف از گفت‌وگوهای امروز در تهران

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس تلفنی ضمن استقبال از گفت‌وگوهای امروز تاکید کرد که متعاقب دیدار مفصل هفته قبل با امیرعبداللهیان در مسکو، به همکاران خود در  وزارت امور خارجه روسیه ماموریت داده است تا در مشورت نزدیک با همتایان خود در جمهوری اسلامی ایران موضوعات مرتبط با برجام را پیگیری کنند.

حسین امیرعبداللهیان اخیرا در پاسخ به دعوت لاوروف سفری به مسکو داشت و با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در این مکالمه تلفنی از موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان قدردانی کرد.

* استقبال لاوروف از توافقات ایران و جمهوری آذربایجان

وی در پایان با اشاره به ملاقات روز جاری خود با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، اظهار داشت در جریان گفت‌وگوی تلفنی خوب و سازنده وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود قرار گرفته است.

لاورف تأکید کرد مسکو از توافقات انجام گرفته در این گفت‌وگوی تلفنی استقبال کرده و آن را اقدامی در مسیر درست می‌داند.

لازم به ذکر است حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان ۲۰ مهر ماه در گفت‌وگویی تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تأکید بر رفع مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها، گفت: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =