دو دز واکسن بزنید و جریمه نشوید / استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی به جای شاد تخلف است

مطابق روال آخر هفته‌ها دربسته اجتماعی مروری داریم بر مهمترین اتفاقات هفته و اخبار اجتماعی منتشر شده که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها دربسته اجتماعی مروری داریم بر مهمترین اتفاقات هفته و اخبار اجتماعی منتشر شده که در ادامه می‌خوانید.

پربحث‌ترین هفته؛ منتظر خبرهای جدید از رتبه بندی معلمان در یکشنبه هفته آینده باشید

بدقولی مجلس در مورد ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به صحن علنی مجلس همچنان موضوع مورد بحث در رسانه‌ها است. علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفته است که بحث رتبه بندی در دستور کار مجلس قرار دارد و این مشکل رفع می‌شود.

رحمت الله نوروزی عضو هیئت رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس هم همزمانی ارائه لایحه رتبه بندی با رسیدگی به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را دلیل تاخیر در ارائه رتبه بندی در صحنه علنی دانست. درمجموع  آخرین خبر رسیده در این خصوص مبنی بر این است که یکشنبه آینده بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار پارلمان قرار خواهد گرفت.

سوژه داغ هفته؛ محدودیت‌های تردد رفع می‌شوند یا خیر؟

این روزها با افزایش سرعت روند واکسیناسیون و سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا افکار عمومی منتظر اعلام خبر رفع محدودیت ترددها است اما این در حالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند که اگرچه تسریع واکسناسیون خیز پنجم و مرگبار کرونا را ضعیف کرده و کاهش تلفات طی هفته اخیر را می‌توان گواهی بر این امر دانست اما باید توجه داشت عادی انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیز ششم کرونا را در آبان محتمل می‌سازد.

با همه این‌ها مسئله قرنطینه هوشمند همچنان در دست بررسی قرار دارد و ولی اسماعیلی نماینده مجلس هم در این خصوص گفته است: اول آبان افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند مشمول جریمه نخواهند بود. قرار شده است که وزارت بهداشت میزان تاثیرگذاری منع ترددها را اعلام کند که هنوز این موضوع را به ما نگفته است اما افرادی که واکسن زده‌اند در ترددها جریمه نمی‌شوند.

استفاده از پیام رسان‌های خارجی به جای شاد تخلف است

با آغاز بازگشایی هوشمند مدارس و در آستانه بازگشایی کامل خبرهای پیرامون مدرسه، دانش آموز و معلم هم بسیار زیاد است که در راس همه آنها می‌توان به واکسیناسیون دانش‌آموزان اشاره کرد.  مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که بیش از ۵۱ درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شاد هم کار خود را آغاز کرده و با وجود این که قول داده بود تغییراتی در سرعت آپلود و مسائل فنی دیگر ایجاد کند همچنان برخی معلمان و دانش آموزان ترجیح می‌دهند که از دیگر پیام رسان‌های مشابه خارجی استفاده کنند که این اقدام واکنش مسئولین آموزش و پرورش را به دنبال داشته است؛ علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش در این خصوص با معلمان و مدیران اتمام حجت کرد و گفت: مدیران مدارس مناطق و استان‌ها مطلع باشند که استفاده از رسانه‌ها و پیام رسان‌های غیربومی تخلف و غیرقانونی است و اغلب اتفاقاتی که در بستر مجازی گزارش شده مربوط به کارگروه‌هایی است که روی شبکه پیام رسان‌های خارجی کار می‌کنند.

هدیه لهستانی‌ها به ایران

واکسیناسیون هم همچنان تیتر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی است. آخرین اخبار به دست رسیده است در این حوزه از واردات محموله جدیدی از واکسن‌ها خبر می‌دهد و اتفاق جالب هفته هم توییت سفارت لهستان در خصوص اهدای واکسن کرونا به ایران بود. در این توییت آمده است: خرسندیم که به اطلاع برسانیم در ۲۴ مهر یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا اهدا شده از طرف لهستان به ایران در جهت حمایت از پویش واکسیناسیون در ایران و به نشانه همبستگی با مردم ایران در مقابل یک چالش مشترک ارسال می‌شود.

سوژه مجازی‌ها؛ دردسرهای کندی اینترنت و ارتباطش با شروع مدارس

کندی سرعت اینترنت از مشکلاتی است که کاربران فضای مجازی این روزها تجربه می‌کنند. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پیگیری علت کندی اینترنت آغاز سال تحصیلی و استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان از اینترنت را عامل این موضوع می‌داند اما کاربران نظر دیگری دارند، آنها می‌گویند: نرم ‌افزار شاد روی شبکه ملی اطلاعات قرار دارد و نمی‌تواند باعث کاهش اینترنت بین‌الملل شود!

روزنامه همشهری هم در این میان گزارش جالبی منتشر کرد و پارسا یوسفی عضو کمیته برنامه‌ریزی گروه گردانندگان اینترنت در ایران در رابطه با این موضوع به همشهری گفت: احتمال دارد که ارتقای سیستم فیلترینگ در جریان باشد یا تغییر در شبکه زیرساخت در حال رخ دادن است که باعث این اختلالات شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =