ثبت بیش از ۳۰ هزار مقاله در پایگاه علم‌سنجی واحد علوم و تحقیقات

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان این که پایگاه علم سنجی واحد علوم و تحقیقات تاکنون ۳۰ هزار و ۱۸۲ مقاله به ثبت رسانده است، گفت: همچنین نشریات واحد ۴۹ عدد بوده که ۱۶ هزار مقاله توسط این واحد، منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جمشید صباغ زاده در هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم رونمایی از برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز ۲۴ مهرماه در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر اداره و مدیریت دانشگاه‌ها به صورت سنتی، سخت و ناکارآمد است.

وی ادامه داد: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با درایت و مدیت خاص و اصولی، مدیریت این دانشگاه را به سمت مدیریت مدرن هدایت می‌کند.

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: دانشگاه سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست. افرادی که از این دانشگاه‌های سنتی نیز فارغ التحصیل شده‌اند، توانایی پیشرفت و حل مشکلات به صورت علمی و پژوهشی را ندارند.

صباغ زاده با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی شبکه علم در واحد علوم و تحقیقات انجام شده است، گفت: محورهای این شبکه شامل خلق و تولید دانش مرجع، ایجاد فن‌آوری جدید، حمایت از دستاوردهای پژوهشی کشور است.

وی درباره مساحت جغرافیایی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: سایت این واحد دانشگاهی حدود ۳۰۰ هکتار است.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد: دهکده‌های دانش با طرح اولیه ایجاد ازمایشگاه‌های با استانداردهای بین‌المللی در این واحد تاسیس شده است.

صباغ زاده درباره اعضای هیات علمی واحد علوم تحقیقات ،خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۶۰ دانشیار و استادیار در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد. یعنی تعداد استادان حدود ۲ و نیم برابر بیشتر از تعداد دانشجویان است.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات، بنیانگذار بسیاری از رشته‌های دانشگاهی است، گفت: تعداد بسیاری دانشکده‌های موضوعی و مراکز تحقیقاتی در حل مسایل کشور در واحد علم و تحقیقات یا تاسیس شده یا در حال تاسیس است.

صباغ زاده ادامه داد: پایگاه علم سنجی واحد علوم و تحقیقات تا کنون ۳۰ هزار و ۱۸۲ مقاله به ثبت رسانده است. همچنین نشریات واحد ۴۹ عدد بوده که ۱۶ هزار مقاله توسط این واحد، منتشر می‌شود.

وی افزود: واحد علوم و تحقیقات با واحدهای بین ‌المللی امارات و اکسفورد همکاری مناسبی داریم.  در این راستا حدود ۷۰۰ هزار کارگاه از اول سال تا کنون با همکاری این دو واحد یعنی علوم و تحقیقات و امارات، برگزار شده است.

وی گفت: مجوز ۱۵ آزمایشگاه گرفته شده است  که در حال تجهیز و استاندارد سازی آنهت هستیم تا به بهره برداری برسد.

صباغ زاده با بیان اینکه استادان در واحد علوم و تحقیقات از بهترین‌های جامعه علمی کشور هستند، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم استادان در این واحد دانشگاهی دچار رکود علمی شوند. بنابراین جریان علمی بین این استادان ایجاد کرده‌ایم تا دانش آنها همواره به روز باشد.

توجه ویژه‌ای برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد به آمایش سرزمینی

نوید ادهم دبیر هیئت موسس دانشگاه ازاد اسلامی در ادامه این مراسم، اظهار کرد: یکی از کاستی‌هایی که در سال‌های اخیر در دانشگاه آزاد وجود داشت تدوین چنین سندی بود که خوشبختانه هم‌اکنون این مشکل رفع شده و زمینه اجرای برنامه‌ها را بیش از پیش فراهم کرده است.

سرپرست دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باتوجه به اسنادبالادستی و منویات رهبری انتظارات از دانشگاه آزاد روز افزون است و انتظار می‌رود دانشگاه آزاد در حل مسائل کشور بیش از گذشته باشد تا راه حل‌های اثر بخش برای برون رفت از مشکلات کشور را فراهم کند. در این برنامه به آمایش سرزمینی توجه ویژه‌ای شده است. امیدواریم واحدها بتوانند در این زمینه نقش‌آفرینی خوبی داشته باشند.

نوید ادهم افزود: در دبیرخانه هیئت موسس مجموعه‌ای تهیه شده و در آن به توسعه منطقه‌ای و به وضعیت بیرونی دانشگاه توجه شده که به عنوان سند پشتیبان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114975

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =