دلایل صعود بورس در آغاز هفته / روند رشد شاخص ادامه دارد؟

بورس هفته پایانی مهر را با روند مثبت ۳۵ هزار واحدی آغاز کرد این درحالیست که این بازار هفته گذشته را با سقوط ۲۱هزار واحدی به پایان رسانده بود.

علی جعفری؛ کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با علل صعود بازار سرمایه در اولین روز هفته پس از سپری کردن هفته ای نسبتا بد گفت: این صعود یکباره شاخص به رفتارهای هیجانی بازار و ورود افراد مبتدی و غیرحرفه ای مربوط است. این افراد از تحلیل های بنیادی دور بوده و تصمیمات هیجانی میگیرند به همین دلیل بازار به یکبار قرمز و یا سیز میشود.

وی به فعالیت خوب شرکت های بورسی اشاره و افزود: درست است که در شرایط تحریمی وضعیت اقتصادی مردم بد شد ولی شرایط شرکت ها خوب بوده است.

جعفری تاکید کرد: دلیل اصلی سبز شدن بورس این است که شرکت های اثرگذار بازار تحلیل های بنیادی ارائه میدهند پس در نتیجه در شرایط فعلی منفی بودن بازار توجیه زیادی نداشته و انتظارات بر مثبت بودن آن است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل صعود بورس ناشی از رفتارهای اقتصادی بلندمدت کشور است زیرا اخبار مثبتی از مذاکرات وین به گوش میرسد و این امیدواری به آینده برای رفع تحریم ها را به مردم داده که در نتیجه واکنش بازار را در پی داشت.

این کارشناس بازار سرمایه و بورس در پایان گفت: به نظر میرسد شرایط این هفته بازار مثبت باشد ولی با قطعیت نمیتوان اظهارنظر کرد زیرا فراز و نشیب هایی زیادی در بورس وجود دارد و این بازار از مسائل مختلف اقتصادی متاثر میشود.

پایان پیام/

کد خبر: 1115074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =