مشارکت پایین رای‌دهندگان بازتاب بی‌اعتمادی به نظام سیاسی عراق است

سعد المطلبی با بیان اینکه تقلب گسترده‌ای در شمارش آراء انتخابات عراق صورت گرفته، اظهار کرد: آمار اعلام شده، نشان دهنده نتایج واقعی به دست آمده در انتخابات نیست.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، انتخابات پارلمانی عراق روز 18 مهر برگزار شد و احزاب مختلف برای کسب 329 کرسی پارلمان این کشور با هم به رقابت پرداختند. فارغ از نتایج به دست آمده، میزان پایین مشارکت مردمی بحث‌های فراوانی را در رسانه‌های منطقه‌ای ایجاد کرد که جای تامل فراوان دارد. در شرایطی که گفته می‌شد حدود 25 میلیون نفر از عراقی‌ها واجد شرایط رای دادن بودند، تنها حدود 5 میلیون نفر در محل‌های رای‌گیری حاضر شده و رای خود را به صندوق‌ها انداختند.

در همین راستا مصاحبه‌ای با آقای «سعد المطلبی» -از اعضای سابق شورای استانی بغداد و ائتلاف دولت قانون- انجام شد. این سیاستمدار عراقی نتایج انتخابات پارلمانی کشورش را «شوکه کننده» خواند. ایشان در پاسخ به سوالی در خصوص نتایج به دست آمده در انتخابات اخبر، اظهار کرد: «سیاست در عراق وارد یک تونل تاریک شده است که دلیل آن میزان فساد و تقلب گسترده در شمارش آراء به ویژه شمارش الکترونیک بوده است». از نظر وی، آمار اعلام شده، نشان دهنده نتایج واقعی به دست آمده در انتخابات نیست.

این سیاستمدار عراقی همچنین مشارکت بسیار پایین در انتخابات را ناشی از بی‌اعتمادی مردم به نظام حاکم دانست و گفت: «مشارکت مردم بسیار کم بود و احتمالا به 25 درصد هم نمی‌رسد». از نظر وی، این مشارکت پایین بازتاب بی‌اعتمادی رای‌دهندگان به نظام سیاسی عراق است و به طور کلی شکست روندهای سیاسی در عراق و تعامل دولت با مردم را به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =