شکست سنگین پرسپولیس در ریاض / گل‌محمدی حریف ژاردیم نشد

تیم های پرسپولیس و الهلال امشب در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که در پایان الهلال با ارائه یک بازی برتر با نتیجه سه بر صفر به برتری دست یافت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 3 نماینده داشت که استقلال و تراکتور با قبول شکست مقابل حریفان خود از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماندند؛ پرسپولیس تنها تیم ایرانی بود که موفق شد با شکست استقلال تاجیکستان به جمع هشت تیم نهایی صعود کند. شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی که مسابقات لیگ برتر ایران هنوز شروع نشده امشب در برابر الهلال عربستان به میدان رفتند؛ تیمی که شش بازی در فصل جدید لیگ کشورش انجام داده و با آمادگی کامل پای به این دیدار گذاشته بود.

حریف پر ستاره پرسپولیس در راه صعود به نیمه نهایی که در مرحله قبل استقلال را شکست داده بود در نیمه اول نمایش بهتری از خود ارائه کرد و با یک گل کار را به سود خود به پایان رساند. پرسپولیس در نیمه دوم پیش از اینکه برنامه های خود برای جبران گل خورده را شروع کند، دروازه اش را برای بار دوم در دقیقه 50 باز شده دید تا کار سخت تر شود. الهلال در میان تشویق بی امان هوادارانش که از دقیقه یک تا پایان مسابقه ادامه داشت گل سوم را هم به ثمر رساند و با حفظ همین نتیجه، 3-0 بر پرسپولیس غلبه کرده و حریف النصر در نیمه نهایی شد.

در حاشیه؛

- روزنامه الریاضیه عربستان با اشاره به آخرین تقابل پرسپولیس و الهلال، نوشته که این دو تیم با 18 تغییر نسبت به ترکیب اولیه آن بازی وارد زمین خواهند شد.

- در درخواست پرسپولیس توسط ای اف سی؛ AFC نه تنها با درخواست پرسپولیس مخالفت کرد بلکه استفاده از تمام ظرفیت هواداران در استادیوم فیصل بن فهد را تأیید کرد تا هواداران الهلال مشکلی برای بازی امشب نداشته باشد. ۲۲ هزار و ۵۰۰ بلیت برای این ورزشگاه فروخته شده است که شامل تمام جایگاه‌های استادیوم می‌شود به استثنای سکوهایی که به بازیکنان دو تیم اختصاص داده خواهد شد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی الهلال:

حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، فرشاد فرجی، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری و عیسی آل کثیر.

ترکیب احتمالی الهلال برای بازی پرسپولیس:

عبدالله المعیوف، محمد البریک، علی هادی آل بلیهی، جان هیون سو و ناصر الدوساری، سلمان الفرج، محمد ابراهمی کنو، ماتیوس پریرا، سالم الدوساری، موسی مارگا و بافتیمبی گومیس.

ترکیب رسمی پرسپولیس

حامد لک، سیامک نعمتی، فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر

ترکیب رسمی الهلال

عبدالله المعیوف، محمد البریک، علی هادی آل بلیهی، جان هیون سو و ناصر الدوساری، سلمان الفرج، محمد ابراهمی کانو، ماتیوس پریرا، سالم الدوساری، موسی مارگا و بافتیمبی گومیس

گل ها

پرسپولیس:

الهلال: سالم الدوسری(27)، گومیس(50)،(70)

لحظات حساس بازی:

دقیقه 3: ارسال خطرناک پریرا از روی ضربه آزاد را حامد لک به خوبی با مشت از مقابل دروازه پرسپولیس دور کرد.

دقیقه 7: حرکت در عرض و شوت زمینی الدوساری از پشت محوطه جریمه بعد از اصابت به پای بازیکن پرسپولیس به تیرک دروازه برخورد کرده و راهی کرنر شد.

دقیقه 8: سالم که روی ارسال کرنر از سمت راست در تیر مخالف جایگیری کرده بود، ارسال بلند هم تیمی اش را کنترل کرده و ضربه خطرناکی را روانه دروازه لک کرد. ضربه او اما از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 11: گومیس در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و در حالی که می رفت با یک چرخش زیبا دروازه را باز کند با سد محکم فاز دفاعی پرسپولیس متشکل از لک و مدافعان این تیم مواجه شد.

دقیقه 12: روی ارسال خطرناک بازیکن الهلال از سمت راست، گومیس با جایگیری خوب می رفت دروازه را باز کند اما فرشاد فرجی با تکلی عالی دروازه را نجات داد تا توپ به مهاجم حریف نرسد.

دقیقه 19: پرتاب اوت بلند وحید امیری با ضربه سر خطرناک رضا اسدی همراه بود؛ این ضربه را دروازه بان الهلال با نوک انگشتانش راهی کرنر کرد.

دقیقه 27: سالم الدوساری در سمت چپ، پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و پس از یک حرکت در عرض با شوتی غیرقابل مهار دروازه لک را هدف گرفته و گل اول تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه 34: پریرا روی اشتباه بازیکنان پرسپولیس در میانه های میدان صاحب توپ شد و بعد از پیمودن یک مسیر نسبتا طولانی با ضربه ای نه چندان دقیقه دروازه را هدف گرفت؛ این ضربه با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 35: عیسی آل کثیر از سمت راست وارد محوطه جریمه الهلال شد و در شرایطی که زاویه شوت ایده آلی نداشت با تمام توان به توپ ضربه زد، عبدالله المعیوف این ضربه را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 37: شوت زیبای پریرا از روی ضربه آزاد بعد از برخورد به سعید آقایی به طرز خطرناکی از بالای دروازه راهی کرنر شد.

دقیقه 49: عیسی آل کثیر با یک چرخش زیبا از پشت محوطه جریمه یک شوت خطرناک را راهی دروازه الهلال کرد؛ این ضربه از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه‌50: ماتیوس پریرا از سمت چپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد و با پاس در عرضی خطرناک توپ را به گومیس رساند که در دهانه دروازه منتظر بود. مهاجم فرانسوی الهلال کار سختی برای گل کل توپ نداشت و نتیجه را دو بر صفر کرد.

دقیقه 55: سالم الدوساری روی یک پاس در عمق زیبا با حامد لک تک به تک شد و پس از دریبل او از زاویه بسته اقدام به شوت زدن کرد؛ شوت او راهی به دروازه نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 67: شوت والی سالم روی یک ارسال از سمت چپ را حامل لک با عکس العملی بسیار زیبا مهار کرد.

دقیقه 68: شوت گومیس در داخل محوطه جریمه در حالی که می رفت به طرز خطرناکی دروازه لک را تهدید کند، با برخورد به جلال حسینی بلوکه شد.

دقیقه 70: پریرا روی یک همکاری سریع و بی نقص با الدوساری با لک تک به تک شد. روی پاس هوشمندانه این بازیکن به گومیس، گل سوم الهلال به ثمر رسید.

کد خبر: 1115128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =