سیل بحران‌های خاموش در ارتش رژیم صهیونیستی

افزایش بی میلی برای حضور در سربازی اجباری، فرار از پادگان‌ها و افزایش روحیه دینی در میان عرب‌زبانان سرزمین اشغالی، بحران‌هایی برای ارتش رژیم صهیونیستی به وجود آورده که در دهه‌های گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، تاکنون بسیاری از محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در خصوص بحران‌های فزاینده در ارتش این رژیم در سال‌های گذشته هشدار داده و از مقامات سیاسی و نظامی تل آویو خواستار رسیدگی به موضوع شده‌اند؛ اما صبح امروز خبرنگار نظامی وبسایت عبری‌زبان واللا در مصاحبه‌ای به واقعیات دیگری از بحران در بدنه نیروی زمینی ارتش صهیونیستی پرداخت و گفت که فرماندهان نظامی به شدت نگران هستند.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شرایطی به سر می‌برد که در دهه‌های گذشته شاهد آن نبوده و به خصوص در مانور اخیر میزان ناکارآمدی آن برای مقاومت غزه و لبنان بر ملا شد.

این وبسایت ریشه بروز بحران‌های مختلف در بدنه ارتش اسرائیل را تغییرات رخ داده در جامعه صهیونیستی در بخش پراکندگی جمعیتی، اجتماعی یا ایدئولوژیک و همچنین افزایش چند دستگی و گسترش نژادپرستی و نفرت‌پراکنی در میان ساکنان سرزمین اشغالی دانست.

«امیر بوخبوط» خبرنگار نظامی وبسایت واللا، صبح امروز در خصوص بحران‌های ارتش صهیونیستی با این وبگاه به گفت‌وگو پرداخت و گفت که میزان حضور ساکنان عرب زبان (مناطق ۱۹۴۸) در ارتش به شکل قابل توجهی کاهش یافته و تعداد نظامیانی که از ارتش فرار می‌کنند، افزایش یافته است.

او افزود: «به دلیل افزایش روحیه ملی‌گرایی و بیداری دینی در میان جامعه عربی به سختی می‌توان جوانان عرب را برای ورود به خدمت نظامی قانع کرد. در خلال عملیات "نگهبان دیوار" (جنگ ۱۲ روزه غزه) جوانان عربی برای اولین بار راهها را بسته و به سمت مأموران سنگ پرتاب کردند. تا جایی که آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک خواستار بررسی عمیق این موضوع و پیدا کردن راه‌حلی برای آن شد.»

این خبرنگار حوزه نظامی، مقابله جوانان عرب مناطق ۱۹۴۸ با صهیونیست‌ها را نشانه‌ای مبنی بر به باد رفتن طرح و آرزوهای «داوید بن گورین» مؤسس رژیم صهیونیستی دانست، بدین صورت که او در پی این بود تا ارتش صهیونیستی نمایندگی تمامی طیف‌های ساکن در سرزمین اشغالی را با خود داشته باشد، اما اکنون عرب‌زبانان مناطق اشغالی به عاملی برای کاهش کارایی و توانایی ارتش اسرائیل تبدیل شده‌اند؛ به عنوان نمونه در خلال جنگ ۱۲ روزه غزه راننده‌های عرب‌زبان ماشین‌آلات سنگین از انتقال نیرو و تجهیزات به سمت غزه خودداری می‌کردند.

وبگاه واللا، در ادامه به نقل از منابع صهیونیستی دلیل این بی‌میلی عرب‌زبانان سرزمین اشغالی برای حضور در ارتش این رژیم را تبلیغات حماس و گروههای فلسطینی دانست و نوشت که این گروهها گاهی اوقات تصاویر و آدرس سربازان عرب‌زبان ارتش اسرائیل را در فضای مجازی منتشر می‌کنند یا چنین تبلیغ می‌شود که دانشجویان فلسطینی که در دانشگاههای فلسطینی درس می‌خوانند به دانشجویان دانشگاههای اسرائیلی ارجحیت دارند.

از سوی دیگر بحران فرار از پادگان‌ها نیز به میزان کارایی ارتش رژیم صهیونیستی آسیب جدی وارد کرده است. طی تحقیقاتی به طور عمده یهودیان تندروی حریدی و اتباع اتیوپیایی از خدمت سربازی فرار می‌کنند. حریدی‌ها در سال‌های گذشته تجمعات گسترده‌ای علیه قانون اجباری شدن خدمت سربازی برای این طبقه از یهودیان به راه‌ انداخته‌اند.

طبق این گزارش فقط ۳۰ درصد فراریان از پادگان‌ها دستگیر شده و به سربازی اجباری بازگردانده می‌شوند و در کل فقط ۵۰ درصد جوانان اسرائیلی برای حضور در ارتش و سربازی اجباری تمایل دارند و همه این‌ها یعنی آن‌چه که در رژیم صهیونیستی «ارتش مردمی» خوانده می‌شود پایان یافته است. همزمان فرماندهان ارتش نمی‌دانند با افزایش موارد خودکشی و گسترش مصرف مواد مخدر و آزار جنسی در میان سربازان، چگونه برخورد کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1115129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =