هلاکت ۲ سرکرده تروریست‌ها در حمله هوایی سوریه به ادلب

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند، در حمله جنگنده‌های سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها در شمال ادلب ۲ سرکرده آن‌ها کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز از المیادین، جنگنده های سوریه و روسیه مواضع تروریست های «هیئت تحریر الشام» را در منطقه سرمدا واقع در حومه ادلب هدف قرار دادند.

 بر اساس این گزارش، در این حمله که برای نخستین بار در هفت سال گذشته انجام گرفت و در نوع خود بی سابقه بوده، دو تن از سرکرده های گروه تروریستی تحریر الشام کشته شدند.

این حملات در حالی صورت گرفته که تروریست هایی که از سوی ترکیه حمایت می شوند در ادلب حضور دارند.

روز گذشته (جمعه) انفجار یک بمب کنار جاده ای در ادلب جان ۲ نظامی ترکیه را گرفت و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.

این واقعه ساعاتی پس از آن روی می دهد که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه عصر جمعه درخصوص موضع کشورش در سوریه گفته بود که نبرد ما در سوریه در آینده به صورت متقاوفت تر ادامه خواهد یافت.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸  برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه،   عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1115140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =