عزت الله ضرغامی را بیشتر بشناسید

سید عزت الله ضرغامی متولد ۱۳۳۸ در میدان گمرک تهران است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشتر و از ۳ خرداد ۱۳۸۳ تا ۱۵ آبان ۱۳۹۳ رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. او در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد؛ شخصیتی که به واسطه ارتباط خوب با بخش زیادی از بدنه اصول گرایی کشور به نظر بسیاری از کارشناسان می‌تواند گزینه‌ای برای اجماع اصولگرایان باشد.

ضرغامی که والدین او اصالتاً اهل شهرستان دزفول استان خوزستان هستند، در جنوب تهران به دنیا آمد. پدر وی کارمند شرکت نفت بود. او تحصیلات خود در مقاطع مختلف را در شهر تهران گذراند. ضرغامی فارغالتحصیل مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیر کبیر و مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت است. او از دانشجویانی بود که در اشغال سفارت آمریکا شرکت داشتند و در دهه ۶۰ با سپاه پاسداران و نیروی انتظامی همکاری داشت. وی همچنین معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران وزارت علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم و معاونت صداوسیما در امور استان‌ها و حقوقی و امور مجلس در دوران ریاست لاریجانی را برعهده داشت.

تحصیلات و فعالیت‌های مبارزاتی

ضرغامی دوره ابتدایی را در دبستان برومند، در خیابان انبارنفت و دوره راهنمایی را در مدرسه پهلوی در چهارراه گمرک گذراند و در این ٨ سال شاگرد اول کلاس بود. دوره متوسطه را هم در دبیرستان بزرگ تهران؛ ضلع شمالی پارک شهر طی کرد. شهید حسن طهرانی مقدم، حسین محمدی، حمیدرضا کاتوزیان و آقامیری از هم دورهای‌های او در این دبیرستان بودند.

ضرغامی مهر ٥٧ در دانشگاه امیرکبیر قبول شد و با توجه به ٣ رویداد پیروزی انقلاب اسلامی، اشغال لانهجاسوسی و انقلاب فرهنگی، با ٣ دوره تعطیل و تأخیر دانشگاه مواجه شده و نهایتاً در سال ٦٥ فارغ التحصیل شد.

او قبل از پیروزی انقلاب با سخنرانی، تشکیل کلاس، تشکل دادن به جوانان محله در راهپیمایی‌ها و آگاهی بخشی به آنان در اقدام کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مرحوم سید عبدالمجید ایروانی نماینده امام (ره) به فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در حوزهای گستردهتر در جنوب شهر اقدام کرد.

مدیریت کانون اسلامی حرّ (کاخ جوانان سابق)، واقع در میدان راه آهن ازامام (ره) ایشان به عنوان رئیس کمیته انقلاب اسلامی به وی واگذار شد. همزمان در امور تربیتی آموزش و پرورش منطقه ١٦ تهران در کنار بسیاری از دوستان انقلابی امروز به فعالیت پرورشی و کادرسازی مشغول شد. در سال ٥٩ با یکی از مربیان تربیتی ازدواج کرد که ثمره آن ٤ فرزند است و هر ٤ نفر ازدواج کردهاند. ضرغامی همچنین در سال ٦١ به سپاه وارد شد و با برنامه رادیویی سپاه اولین فعالیتش را در این نهاد آغاز کرد.

مسئولیت‌ها

از جمله مسئولیت‌های او از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون می‌توان به مواردی همچون عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم رهبر انقلاب، دو دوره ریاست سازمان صداوسیما با حکم رهبر انقلاب، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت در هیئت امنای دانشگاه امیرکبیر، عضویت در هیئت امنای دانشگاه هنر، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما، نماینده قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور عالی وزیر ارشاد، معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری سپاه (تولید موشک‌های فجر)، معاونت فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر، مدیرعامل شرکت عمران قدس، تحت پوشش بنیاد جانبازان، عضویت در هیئت امنای خبرگزاری جمهوری اسلامی، عضویت در هیئت امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، عضویت در هیئت امنای کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس، عضویت در هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مشاور طرح و برنامه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نویسنده و گزارشگر برنامه رادیویی سپاه پاسداران، مسئول کانون فرهنگی حرّ (کاخ جوانان سابق راه آهن) و... اشاره کرد.

ماجرای بگومگوی ضرغامی با روحانی در جلسه «شورای عالی فضای مجازی»

«ضرغامی در ‏جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی‌ها توسط آقای روحانی اعتراض کرده است. ضرغامی گفته این ‏حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی ‏و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است؟ انتقاد ضرغامی، به روحانی برخورده و با خشم و عصبانیت گفته؛ من ‏نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمیتوانید اعضای شورا را بیرون کنید‎. ‎پس از آن، ‏روحانی که انتظار قاطعیت و صراحت از ضرغامی را نداشته، از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر ‏از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است‎. ‎‏» ‏
 
تفسیر فوتبالی ضرغامی از تصویب اف‌ای تی اف

مهر ماه سال ۹۷ عزت الله ضرغامی در حساب توئیتری خود نوشت: «اجمالاً بازی رفت FATF به نفع مجلس تمام شد. منتظر بازی برگشت در شورای نگهبان خواهیم بود. امیدواریم به ضربات پنالتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نرسد. راستش حالشو نداریم! عمراً ترامپ و هیئت حاکمه‌ی آمریکا بتونن تاکتیک تیم ما را متوجه شوند. چون خود ما هم اجمالاً دنبال توپ می‌گردیم!»
 

کد خبر: 1115155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =