حذف پرسپولیس ادامه حکایت چهل سال ناکامی فوتبال این سرزمین

امروز اخرین نماینده فوتبال ایران نیز با شکست مقابل الهلال از ضیافت قهرمانی باشگاه های آسیا خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ آنچه غیر قابل انکار است ،نه امروز گل محمدی و شاگردانش و نه دیروز مجیدی و ابی پوشان استقلال رقیب هم وزنی برای الهلال نبودند و همانطور که بعد از حذف استقلال گفتم امروز نیز به دوستان قرمز پوش میگوییم ،اگر قرار بر دریافت مجوز ادامه حیات در این رقابتها با عیار شایستگی بود ،پس عدالت در مورد هر دو نماینده فوتبال ما در قیاس با الهلال اجرا شده است.

آقای گلمحمدی عزیز موفقیت شانسی نیست و ربطی هم به بخت و اقبال تصادف ندارد. موفقیت فرایندی قابل برنامه ریزی که نیاز به مدیران و مربیان با دانش و علم بروز و ایجاد امکانات لازم برای رشد و تحول فوتبال کشور دارد.

در فوتبال مدرن دیگر بحث فوتبال هجومی و دفاعی نیست بلکه تفاوت در عملکرد اکتیو و پاسیو است، تفاوت در عمل کردن و عکس عمل نشان دادن است. تفاوت در بازی تیمی که برنامه و هدف بدست اوردن چیزی را داردو تیمی که تنها تلاش در ایجاد مانع برای رسیدن حریف مقابل به انجه می‌خواهد دارد.

بله دوست عزیز در تمامی موارد گفته شده هر دو نماینده ما طرف دوم این معادله بودند. عرب ها عمل کننده بودند و ما تلاس می‌کردیم عکس العمل مناسب برای مهار انها داشته باشیم.

الهلال با برنامه مشخص در زمان حملات خود بدنبال رسیدن به دروازه پرسپولیس بود و از همان دقیقه اول با سرعت دادن به بازی و کارهای ترکیبی سریع بدنبال ایجاد شکاف در خط دفاع پرسپولیس بودند .

و در فاز مالکیت توپ پرسپولیس با ایجاد پرس جلو اجازه بازی سازی را از همان زمین پرسپولیس نمی دادند .

و پرسپولیس برای فاز مالکیت توپ خود و رسیدن به دروازه حریف‌ هیچ برنامه ای نداشت و تنها زور میزد تا کاری بکند یا دل به اشتباه مدافعین حریف داشت که خوب ره بجایی نبرد.

فقط نمی‌دانم چرا وقتی کادر فنی پرسپولیس متوجه برنامه الهلال که پرس جلو روی پرسپولیس بود شدند ،برنامه ای به تیم خود در مقابله با چنین پرس سنگین ندادند و حتی در نیمه دوم هم قرمزپوشان هیچ راهکاری برای گذشتن از این پدس نداشتند.

با حذف پرسپولیس چون ادوار گذشته پرونده فوتبال ایران بار دیگر با مهر ناکامی در اسیا بسته شد. این حکایت پر درد فوتبال ما در چهل سال گذشته است ،ناکامی در تمام رده های ملی و باشگاهی در آسیا و اینقدر این ناکامی ها و حذف شدنها تکراری شده است که دیگر برای همه عادی شده است و دریغ از یک بحث کارشناسی اسیب شناسی و علت یابی این ناکامیهای پی در پی.

ابراهیم طالبی

کد خبر: 1115179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =