پرسپولیس روح برنده بودن نداشت

شب گذشته پرسپولیس در شبی تلخ با سه گل از الهلال شکست خورد و از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ روزی که الهلال ، استقلال را برد و بعد در قرعه کشی حریف پرسپولیس شد گفتیم و گفتند که الهلال را با آن سیمای ناقص فراموش کنید، آنها برای این تک بازی ها با توپ پر می آیند و نتایج داخلی آنها هم دلیلی بر ضعف و قوت آنها نیست.

برای چنین بازی حتما باید راهکار و انتخاب های درست داشت تا بتوانیم ابن بزنگاه را با موفقیت پشت سر گذاشت، انتخاب طرح و استراتژی برای این بازی همان قدر مهم بود که البته اجرای هوشمندانه در زمین فوتبال مهم تر از آن و نکته ابهم برانگیز چینش پرسپولیس بود که اتفاقا در آن باید در هر صورت وحید امیری حتی با وجود خستگی بازی کند و مهدی ترابی هم در چنگال پرس سالم و صحیح الهلالی ها بی خاصیت ترین مهره بازی لقب بگیرد.

برای پرسپولیس دراین بازی شاید بتوان تنها یک نکته را مثبت دید و آن پذیرش اشتباه و مسئولیت پذیری از سمت سرمربی این تیم بعد از این نتیجه مایوس کننده بوده که باید منتظر بازگشت پرسپولیس ماند اما چند نکته برای این بازی پرسپولیس حائز اهمیت است.

نکته اول؛ استراتژی اشتباه یا شاید عدم اجرای هوشمندانه این استراتژی

پرسپولیس بدترین بازی چند سال اخیر خود را انجام داد، انتخاب استراتژی حفظ بازی در بیست ، سی دقیقه اول و احتمالا رفتن به نیمه بعدی شاید درست بود و شاید هم غلط. اما مشخص بود عقی نشستن و فضا گرفتن از اول بازی در زمین آنها احتمال شکستن دارد بخصوص در رکزی که همه بد بودند و وسط های پرسپولیس فاجعه. الهلال با سبک بازی عجیب و فشار بیش از حد اجرای این طرح از بازی را دچار نقصان کرده بود، دقت کنید حامد لک تمام توپ های کاشته کنار خط را به نیمه حریف زد یعنی احتمالا در این فشار توان بیلدآپ از پایین نیست و یا انتخاب کادر فنی این نیست، که این مورد با فشار عجیب غریب الهلالی ها به پاشنه آشیل پرسپولیس تبدیل شده بود اتفاقا نه در نیمه اول بلکه در طول بازی گردش توپ پرسپولیس از بین رفته بود و مالکیت آنها به پنج ضرب نمی رسید و البته این یعنی آنالیز مناسب الهلالی ها حتی در زمانی که پرسپولیس بازی رسمی نداشته و اطلاعات کمی از این تیم در اختیار آنها بوده. بارها گفته ایم که تیمی بتواند گردش توپ پرسپولیس را مختل کند این پرسپولیس شبیه عقرب بدون نیش خواهد بود.

نکته دوم؛ تکمیل روز بد کادر فنی با تعویض های اشتباه

ضعف مفرط اسدی چه در دفاع و چه در بازیسازی باعث شد بین دو نیمه کادر فنی دست به تعویص بزند.آمدن پهلوان در حقیقت دو معنی داشت اینکه یحیی می خواهد پهلوان تنوع بازی پرسپولیس را در فاز انتقال و حمله بالا ببرد اما مسئله اصلی عدم توان کنترل بازی توسط پرسپولیس بود یا راحتتر بگوییم غالب بودن الهلالی ها. اتفاقا پهلوان که پست تخصصی او به هیچ عنوان در وسط نیست شاید در بعصی از مسابقات با فشار کمتر جواب بدهد اما در این بازی قطعا توان مقابله با آن حجم از فشار را نداشت. آمدن شیری هم برای چند دقیقه نشان داد که فاصله نیمکت نشینان تا فیکس این تیم حداقل این فصل زمین تا آسمان است. 

نکته سوم

نبودن در شرایط مسابقه خود می تواند کمر به شکستن یک تیم کند اما باید قبول کنیم پرسپولیس ظاهرا نیاز به یک روح جدید دارد. روحی از جنس انگیزه و برتری طلبی، پرداختن به گذشته و موفقیت های این تیم سمی است که باید هر چه زودتر از بدنه این تیم خارج شود چراکه تبدیل به غرور و درجا زدن می کند.

 پرسپولیس احتیاج به یک ایجاد جریان و تفکر برنده جدید دارد. هرچند عدم تطابق تقویم فوتبالی آسیا را هم می توان از معضلات این تیم در این فصل نام برد.

امیر کریمی

کد خبر: 1115193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =