هواشناسی ایران | کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در شمال شرق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: طی چند روز آینده در شمال شرق کشور، وزش باد و کاهش دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غرب مازندران، گیلان و شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی، ابرناکی، گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد گفت: در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز دوشنبه و سه‌شنبه با گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در شمال غرب کشور، وزش باد و کاهش دما قابل‌توجه خواهد بود.

او با بیان این‌که روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل ،گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ابرناکی و بارش باران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود افزود: در ارتفاعات بارش برف دور از انتظار نیست.

ضیائیان با بیان این‌که روز پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی ضمن تقویت در استان‌های ساحلی دریای خزر به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد گفت: طی این دو روز بارش در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش دما حدود ۵تا ۱۰ درجه  پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با وزش باد است و در بعدازظهر وزش باد شدید خواهد شد. بیشترین دمای تهران به ۲۵و کمترین آن به ۱۵ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1115290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =