ابلاغ سرفصل‌های دروس علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از اصلاح تمامی سرفصل‌های دروس علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: سرفصل‌های دروس بر اساس مصوبات آموزش عالی و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح و ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز از دو سال گذشته راه اندازی شده است اظهار کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در بسیاری از استان‌ها کارآمد بپده و مشغول به فعالیت هستند، از طرفی تعداد کمی از این هیئت‌ها به دلیل مشکلات مالی، ناکارآمد شده‌اند.

طراحی ۱۴ دانشگاه موضوعی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی

وی ادامه داد: پیشنهاد اصلی بسیاری از ایده‌ها در حوزه علمی‌سازی، توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز به معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ارسال می‌شود. به عنوان مثال اصلاح سرفصل‌ها و پیشنهاد برخی از رشته‌های جدید توسط این هیئت‌ها ارائه شده است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا کنون حدود ۱۴ دانشگاه موضوعی طراحی شده است. این اقدام با کمک هیئت‌های اندیشه‌ورز و مرکز مطالعات معاونت علوم انسانی و هنر صورت گرفته است.

ابلاغ سرفصل‌های دروس علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد

وی در زمینه اصلاح سرفصل دروس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تمامی سرفصل‌های دروس علوم انسانی و هنر بر اساس مصوبات آموزش عالی و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح شده و ابلاغ شده است.

وی افزود: ضرورت اصلاح برخی از سرفصل‌های دروس وجود دارد که منوط به همکاری شورای گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم است. امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در نظر بگیرد که بر اساس آن، دانشگاه آزاد اسلامی شورای گسترش و برنامه‌ریزی مستقلی داشته باشد، در چنین شرایطی می‌توان نسبت به بروزرسانی و بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی با سرعت بیشتری اقدام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115300

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =