نیمی از لیگ بیست و یکم در تسخیر آبی ها

تنها چند روز تا شروع بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است به همین بهانه به بررسی تیم های حاضر در لیگ برتر می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ چهار استان تهران، خوزستان، فارس وکرمان بیشترین تیم را در لیگ برتر دارند، چهار تیم تهرانی استقلال، پیروزی،پیکان و هوادر، سه تیم خوزستانی نفت مسجد سلیمان، نفت آبادان و فولاد، دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان، دو تیم از کرمان گل گهر و مس و تراکتور، پدیده، الومینوم اراک نساجی و فجر سپاسی دیگر تیم های حاضر در لیگ برتر هستند.

استقلال و فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی و استقلال در لیگ بیستم در رده سوم قرار گرفتند هر چند که می توانشتند جایگاه بهتری را در اختیار داشته باشند ، مجیدی در جام حذفی دو عنوان دومی را در کارنامه دارد.مجیدی سابقه سال ها حضور در استقلال را دارد و به افتخارات زیادی با این تیم دست یافته است.

این فصل از رقابت ها می تواند بهترین سال مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال باشد با حضور مدیریت توانا و بازیکان خوبی که در استقلال حضور دارند و تجربه بالایی که کسب کرده است می توان گفت امید زیادی به کسب نتیجه دارند. 

هوادار و رضا عنایتی

تیم تازه صعود کرده هوادار یکی از تیم های خوب در لیگ دسته یکم و موسوم به لیگ آزادگان بود این تیم در فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹ تحت سرمربی‌گری غلام‌رضا عنایتی به مقام نائب ‌قهرمانی دست یافت و برای اولین‌بار به لیگ برتر ایران صعود کرد.

عنایتی با کسب نتایخ خوب در دسته پایین تر و صعود به عنوان تیم دوم بسیار امیدوار است که در این فصل از رقابت ها موفقیت های خوبی را کسب کند این تیم حالا با جذب بازیکنان جدید خود را برای اولین بار در لیگ برتر خواهد دید.

اولین دیدار هوادار در لیگ برتر با استقلال تهران رقم خواهد خورد و این دو تیم با تجربه و بسیار جوان به مصاف هم می روند، عنایتی و مجیدی هر دو از مهاجم های پیشین استقلال بودند و رابطه خوبی را با هم دارند. 

تراکتور و فیروز کریمی

فیروز کریمی یکی از سرمربی های با تجربه حاضر در لیگ برتر است و سال ها در لیگ برتر حاضر بوده است فیروز کریمی سال ها در استقلال حضور داشته است و می توان او را یکی از استقلالی های قدیمی دانست که موفقیت هایی را نیز در استقلال کسب کرده است.

کریمی حالا با حضور در تبریز و تیم تراکتور تجریه جدیدی را پس از مدت ها دوری از حضور در لیگ برتر خواهد داشت و امیدوار است با توجه به امکانات خوبی که در این تیم صنعتی وجود دارد نتایج خوبی را کسب کند.

اولین دیدار تیم تراکتور با تیم گل گهر خواهد بود و این تیم در سیرجان به مصاف شاگردان امیر قلعه نوعی خواهد رفت، این دیدار میان دو سرمربی با تجربه حاضر در لیگ 21 خواهد بود.

گل گهر و امیر قلعه نوعی

گل گهر پس از حضور در لیگ برتر با امیر قلعه نوعی به توافق رسید و امسال دوین سال حضور این تیم در لیگ برتر خواهد بود در فصل گذشته این تیم نتایج خوبی کسب کرد و در انتهای فصل در جایگاه پنجم قرار گرفت.

حالا با دومین سال حضور در لیگ برتر مدیران این تیم امیدوار هستند با ثباتی که ایجاد کرده اند به عنوان بهتری از سال گذشته بدست آورند، امیر قلعه نوعی می تواند در این تیم موفقیت های زیادی کسب کند.

الومنیوم اراک و رسول خطیبی

الومنیوم اراک نیز دومین فصل حضور خود در لیگ برتر تجربه می کند این تیم در فصل گذشته در جایگاه یازدهم قرار گرفت و حالا با به خدمت گرفتن رسول خطیبی به دنبال جایگاهی بهتر از دوره قبل خواهد بود.

خطیبی سابقه حضور در استقلال را دارد و در این تیم حضور داشته است و پس از دوران بازیگری خود پا به عرصه مربی گری گذشت و در تیم های زیادی به عنوان سرمربی و دستیار حاضر بوده است. تجربه حضور در اراک می تواند برای خطیبی خوش یمن باشد و تیم اراکی نیز موفق شود.

نساجی و ساکت الهامی

نساجی یکی از تیم های پر هوادار در لیگ برتر است، این تیم در فصل گذشته در جایگاه دوازدهم قرار گرفت و علیرغم مشکلات و موانع زیادی که بر سر آنها قرار داشت موفق شدند در لیگ برتر باقی بمانند.

حالا ساکت الهامی که سابقه سرمربی گری در چند تیم را دارد به عنوان سرمربی نساجی معرفی شده است و می تواند به سبب موفقیت هایی که داشته است در این تیم موفق ظاهر شود، الهامی سابقه قهرمانی در جام حذفی با تراکتور را در کارنامه خود دارد.

نفت مسجد سلیمان و فراز کمالوند

چهارمین سال حضور نفت مسجد سلیمان در حالی که رغم می خورد که این تیم در این سه سال تنها موفق شده است خود را در لیگ برتر حفظ کند، این تیم در لیگ قبل در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

فراز کالوند که یکی از سرمربی های خوب لیگ برتری است در این تیم حاضر خواهد بود فصل قبل کمالوند در استقلال به عنوان دستیار مجیدی حضور داشت و پس از آن به سایپا پیوست و در این تیم موفقیتی کسب نکرد پس از ان در صدد پیوستن به ماشین سازی بود که این امر محقق نشد و در نهایت به تیم نفت پیوست.

حالا کمالوند امیدوار است در این فصل از رقابت ها توانایی های خود را در امر سرمربی گری نشان دهد و نتایج خوبی را با تیم جنوبی نفت کسب کند.

نفت آبادان و علیرضا منصوریان

دیگر تیم خوزستانی حاضر در رقابت های لیگ برتر در اختیار علیرضا منصوریان خواهد بود، منصوریان که سابقه طولانی مدتی در سرمربی گری دارد می تواند نتایج خوبی را برای این تیم رقم بزند.منصوریان فصل پیش را در تیم اراکی الومنیوم حضور داشت و در این تیم نتایج خوبی را کسب کرد و موفق شد این تیم را تا جایگاه های بالای جدول برساند.

نفت آبادان فصل قبل جایگاهی بهتر از دهمی کسب نکرد و حالا منصوریان و بازیکنان این تیم تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا این تیم ریشه دار جنوبی را به جایگاه واقعی خود برسانند.

مهرداد یاراحمدی

کد خبر: 1115320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =