آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) هویت ساز نسل جوان است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: اصل و اساس هویت دینی دانشجویان باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و بنیان‌های اعتقادی ما باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، غلامرضا غفاری در  آئین اختتامیه چهارمین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان و هفتمین سوگواره ملی سفر تا صفر در سخنانی با اشاره به برنامه‌های متعدد فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و نیز برنامه‌هایی که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده، راهبرد اصلی ایجاد دانشگاه مطلوب و جامعه مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: این راهبرد، راهبردی است که معطوف است به هویت بخشی نسل جدید در چارچوب آموزه‌های اعتقادی، هویت دینی و انقلابی دانشجویان که باید آن را همچنان تقویت کرد.

غفاری افزود: مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تا امروز روی این مسئله تاکید دارد که دانشجویان و دانش آموختگان باید بهره‌مند از هویتی باشند که ریشه در فرهنگ دینی ملی و انقلابی باشد، به همین منظور بر این مبنا بسترهایی را برای ایجاد این امکان فراهم کردیم تا بتوان توانمندی‌های لازم را در این زمینه ارتقا دهد؛ چرا که باور داشته‌ایم اصل و اساس هویت دینی باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و بنیان‌های اعتقادی ما باشد و این امر بیش از هر چیز در قرآن و عترت متجلی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  بیان کرد: جشنواره قرآن و عترت، سوگواره ملی اربعین و نیز سایر برنامه‌ها و آئین‌های مذهبی و انقلابی را در سطوح مختلف و علی رغم شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت بسیار وسیع و بر اساس تقویم تعریف شده اجرا کرده‌ایم به نحوی که همه کنش گران عرصه فعالیت‌های دینی شاهد آن بوده‌اند.

وی ادامه داد: اهتمام، همت و تلاش دانشگاه قم و همچنین هیئت رئیسه درباره اجرای این برنامه‌ها به ویژه در چند سال اخیر قابل تقدیر بوده است. همچنان که از شهر قم به عنوان پایگاه اهل بیت (ع) جز این انتظاری نبوده است.

 غفاری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: می‌دانیم که حرکت سالار شهیدان در تاریخ و تمامی مناسبات ملی و میهنی ما نقش داشته و مستقیماً در هویت و تاریخ جامعه ما تاثیرگذار است و این سهم وقتی در مجموعه نسل جوان جدیت پیدا می‌کند اثرگذاری بیشتری می‌یابد، به همین منظور این برنامه‌ها به صورت پیوسته باید مورد تحلیل، بررسی و پیگیری قرار گیرند که در مجموعه‌های دانشگاهی شاهد این موفقیت‌ها بوده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این قبیل برنامه‌ها روز به روز بیشتر و فعال‌تر شکل بگیرند و ما بتوانیم شاهد موفقیت‌ها و درخشش بیشتر جامعه دانشگاهی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =