تأکید سوریه بر ضرورت بازگشت آوارگان

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و هیأت همراه او در سفری به سوریه با وزیر خارجه این کشور دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «فیلیپو گراندی» رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و هیأت همراه او در دمشق با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دیدار کردند.

المقداد در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دولت سوریه برای تسهیل بازگشت آوارگان سوری به شهرها و روستاهای خود، بر اهمیت استمرار و تقویت همکاری بین دو دولت سوریه و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این زمینه تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، المقداد بر علاقه‌مندی دولت سوریه برای همکاری با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بر اساس حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه به دور از تلاش برخی طرف‌ها برای استفاده سیاسی از این قضیه، تأکید کرد.

وی به آثار سوء اقتصادی اقدامات یکجانبه تحمیلی بر ملت سوریه و تأثیرات آن بر بازگشت آوارگان سوری اشاره کرد و گفت که این اقدامات توانایی دولت و سازمان‌های انسانی فعال در سوریه برای تأمین نیازهای اساسی کسانی را که تمایل به بازگشت به سوریه دارند، محدود می‌کند.

گراندی نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری بین کمیساریا و دولت سوریه، گزارشی از فعالیت‌ها و طرح‌های این کمیساریا برای کمک به زمینه‌سازی جهت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان ارائه کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1115346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =