مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۶مهرماه

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه  گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در دوشنبه(۲۶مهرماه) را در ادامه می‌خوانید:

جلسه بررسی ظرفیت‌های گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌های گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی با کشورهای تحت مسئولیت رایزنان علمی جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه برگزار شد.

بروجردی در این جلسه با اشاره به رشد ۵ برابری جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه با توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌ها، توانسته به این رشد چشمگیر دست یابد.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ارتباط علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با مراکز مهم علمی و دانشگاه‌های ایران و سایر کشورها، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کرد، چرا که دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی کشورها دارند.

بروجردی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد پدیده‌های جدیدی از عرصه علم و دانش در جهان هستیم، گفت: چین در این زمینه بسیار پیشرو بوده است و ما باید بتوانیم ارتباطات خود را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی این کشور افزایش دهیم. برای خلق تمدن اسلامی و رنسانس علمی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، لازم است پیوندهای علمی تقویت شود.

استان چهارمحال و بختیاری از مراکز اصلی خاستگاه پرورش اسب اصیل ایرانی است


در بازدیدی باحضور علی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مشکلات باشگاه سوارکاری این مرکز علمی و آموزشی بررسی شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از این مجموعه فرهنگی، ورزشی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس با وزارت خانه های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارتباط مستقیم دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ اینکه به صورت سنتی یکی از مراکز اصلی خاستگاه پرورش اسب اصیل ایرانی است در کنار اسب های معروف از کشورهای اروپای شرقی و غربی پیشگام است زیرا اسب های کشورهای اروپایی با بدن های حجیم بیشتر برای بارکشی مورد استفاده قرار می گرفتند.
یزدی خواه تصریح کرد: در حال حاضر به اقرار خود متولیان اروپایی موضوع اسب اصیل ایرانی مخصوصا در ایلات و عشایر چهارمحال و بختیاری همه زمینه هایی است که می توانند به این صنعت در جهان کمک شایانی داشته باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس: مسئولین، همگانی کردن ورزش سوارکاری را در دستور کار قرار دهند. 
راستینه تصریح کرد: فرهنگ بختیاری و عشایری در استان چهارمحال و بختیاری در طول سال های متمادی، فرهنگ سوارکاری را نهادینه کرده و  ضرورت دارد مسئولین استان این صنعت را به عنوان اولویت توسعه همگانی کردن ورزش سوارکاری در دستور کار قرار دهند. 
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم با یک برنامه جامع و زمان بندی شده و یک نظام نامه عملیاتی یک باز تعریفی برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز توسعه سوارکاری انجام دهد.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم همواره تلاش کرده است از همگانی شدن ورزش ها حمایت کند و یکی از این مولفه ها همگانی کردن ورزش سوارکاری است لذا حتما ما از طریق فدراسیون های مربوطه و وزارت خانه مربوطه این موضوع را پیگیری می کنیم.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۶مهرماه

همایش پیاده‌روی با شعار دانشگاه، دوستدار ورزش

به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و تحقق شعار دانشگاه، دوستدار ورزش همایش پیاده‌روی صبحگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان باهدف بالا بردن سطح ایمنی بدن و سلامت روانی برگزار شد.

مهدی سلطانی فر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در حاشیه این پیاده‌روی که صبح امروز در فضای عمومی این واحد دانشگاهی برگزار شد با تأکید بر ضرورت  اهمیت ورزش منظم و بالا بردن سطح ایمنی بدن در سطح جامعه به خبرنگار ما گفت:  ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است، رابطه نزدیکی با سلامت و بهداشت روانی به‌ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ دارد و می‌تواند از اضطراب و استرس موجود در سطح جامعه کم کند.

وی بابیان اینکه این همایش با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان و استان سمنان برگزار شده است، افزود: در برگزاری این همایش که با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه همراه بود مسئولان کمیته‌های پیاده‌روی و طبیعت‌گردی و دانشجویی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان هم حضور داشتند.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۶مهرماه

افزایش ۱۲ درصدی متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر

 فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در جمع مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر با اشاره به کیفیت مناسب آموزش مجازی در این واحد دانشگاهی گفت: امسال به نسبت سال گذشته شاهد رشد ۱۲ درصدی متقاضیان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر هستیم که یکی از دلایل آن بالابودن کیفیت فعالیت های آموزشی به ویژه در حوزه آموزش مجازی بوده است.

نعیمی از انتشار بیش از ۲۰۷ عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر خبر داد و گفت: ظرفیت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در استان اصفهان کم نظیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اظهار کرد: بر اساس نیاز سنجی های انجام شده، کشور در دهه‌های آینده به تکنسین نیاز بیشتری دارد و به همین منظور رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش های کلاسیک به سمت آموزش‌های عمومی، مهارتی و کاربردی تغییر یافته است و مهارت آموزی و آموزش دانش کسب و کارهای مبتنی بر کارآفرینی در اولویت قرار گرفته است.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۶مهرماه

سیفی مسئول جدید بسیج دانشجویی واحد اراک شد

آیین تکریم و معارفه مسئول جدید بسیج دانشجویی واحد اراک با حضور حسین کلانتری دبیر هیئت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، حجت الاسلام و المسلمین مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام ستوده مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان مرکزی، عبدالله امیری معاونت بازرسی و تشکیلات ناحیه بسیج دانشجویی استان ، اعضای هیئت رییسه دانشگاه آزاداسلامی اراک و جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن جلسات امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم از زحمات امیر محمد مرادی تقدیر و محمد رضا سیفی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی حوزه امام هادی (ع) دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک معرفی شد.

محمدرضا سیفی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک سوابق کاری خود شامل همکاری با بسیج دانش آموزی و بسیج مساجد را مهمترین فعالیت های پیش از این مسئولیت دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =