ایران حضور صهیونیست‌ها را نزدیک مرزهایش نمی‌پذیرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران حضور رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرزهایش تحمل نمی‌کند و در این خصوص با کسی شوخی نداریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز آقای سعید خطیب زاده در ادامه نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق گفت: از برگزاری انتخابات استقبال کرده و می‌کنیم؛ آن‌چه در عراق رخ می‌دهد توسط مردم و احزاب عراقی پیگیری می‌شود. آن‌چه مربوط به ایران است استقبال از برگزاری این انتخابات در راستای برداشتن قدم‌های تکاملی برای ساخت جامعه‌ای دموکراتیک در عراق است.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با اعلام اینکه ایران در نشست مسکو درباره افغانستان در سطح نماینده ویژه شرکت می‌کند، خبر سفر هیأتی از عربستان به ایران را تأیید نکرد و برگزاری چهار دور مذاکره با عربستان را محترمانه توصیف کرد.

وی درباره ادامه جنایات تروریستی علیه شیعیان افغانستان تصریح کرد: با تمامی طرف‌ها در افغانستان به شمول طالبان در تماس هستیم. طالبان مسئولیت مستقیم و ویژه در صلح و ثبات و آرامش مردم و سلامت تمامی گروه‌ها و اقلیت‌های افغانستان از جمله هزاره‌ها و شیعیان دارد. ایران حساسیت ویژه‌ای در این خصوص داشته است. از طالبان و طرف‌ها شنیده‌ایم که تمام تلاش خود را می‌کنند که چنین مواردی تکرار نشود. جامعه بین‌الملل حساسیت ویژه‌ای دارد از تمامی مجاری دیپلماتیک که با گروه‌های افغانستان و از جمله طالبان داریم در تلاشیم افغانستان وارد چرخه خشونت و ترور نشود.

سخنگوی وزارت خارجه درباره رزمایش پدافند هوایی در جمهوری آذربایجان گفت: این‌که رزمایش توسط کشورهای منطقه رخ دهد موضوعی طبیعی است و از جمله این‌که اطلاع رسانی دقیق در این زمینه صورت بگیرد و اگر کشورها بتوانند با این منش اقدام کنند نشانه بلوغ آنهاست.

وی ادامه داد:، اما درباره ناامنی‌هایی که ریشه از حضور نامشروع رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود همه کشورها باید با دقت کنند؛ ریشه و ذات این رژیم در خشونت و ترور رشد کرده است.

خطیب زاده تصریح کرد: از منطقه جنوبی خلیج فارس تا نواحی شمالی ایران و شامات هر کجا رژیم اشغالگر قدس رفته شاهد همین هستید. دوستانه و از مجاری مختلف به همسایگان گفته‌ایم ایران حضور رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرزهایش تحمل نمی‌کند و در این خصوص با کسی شوخی نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر سردار باقری به پاکستان گفت: ایشان به دعوت رئیس ارتش پاکستان به این کشور و در چارچوب روابط دوستانه به این کشور سفر کرد. ایران سیاست حسن همسایگی اصل اساسی اش همین است که مجمع همسایگان را با محوریت ایران داشته باشد. سفر بسیار موفقی بود در راستای مراودات نزدیک ایران و پاکستان بود و از سوی دو طرف ادامه خواهد یافت.

وی درباره اعزام رایزنان بازرگانی به سایر کشورها تاکید کرد: وابستگان بازرگانی را وزارت صمت تعیین می‌کند و ما تسهیل کننده هستیم؛ سعی می‌کنیم وابستگان بازرگانی مناسب کشورها باشند، ولی وزارتخانه مسئول و بررسی کننده اولیه وزارت صمت است. وزارت خارجه در دو ماه اخیر و در جلسات هیئت دولت اعلام کرده حضور گسترده‌تر وابستگان بازرگانی را تسهیل کند. هر موقع به ما معرفی شوند سعی می‌کنیم در اسرع وقت حضور آن‌ها را تسهیل کنیم.

خطیب زاده در ادامه درباره روابط ایران و مصر گفت: مناسبات دو کشور در سطح حافظ منافع در جریان است؛ گفتگوی کوتاهی در بغداد بین وزیر خارجه و رئیس جمهور مصر صورت گرفت امیدواریم بتوانیم این روابط را به جلو ببریم

کد خبر: 1115392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =