آکنه و درمان آن با ماسک‌های معجزه آسا

آکنه نوعی بیماری مزمن و التهابی پوستی است که باعث ایجاد لکه و جوش‌ به خصوص در صورت می‌شود اما می‌توان آن را با درمان‌های خانگی متوقف کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، آکنه یا جوش، زمانی رخ می‌دهد که فولیکول‌های مو در اثر تجمع چربی و سلول پوستی مرده در آن پر می‌شود. معمولا جوش در نواحی پوست صورت، گردن، قفسه سینه، شانه‌ها و گرده رخ می‌دهد.

 داشتن پوست بدون جوش و شفاف، هدف بسیاری از افرادی است که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می‌دهند. در ادامه این گزارش دستورالعمل‌های طبیعی را به شما معرفی می‌کنیم تا به این هدف برسید.

دستور العمل‌های طبیعی برای از بین بردن جوش و لکه‌های تیره پوست

جو دوسر و لیمو

بلغور جو دوسر به درمان آکنه کمک می‌کند و لیمو جای جوش‌ها را از بین می‌برد و به روشن شدن پوست کمک می‌کند؛ بنابراین، توصیه می‌شود چند قطره لیمو و یک مشت بلغور جو دوسر و چند قطره عسل و آب لیمو را با هم در یک کاسه تهیه کنید و مخلوط را به صورت دورانی در حالی که ماسک را برای چند دقیقه باقی می‌گذارید، روی صورت قرار دهید.( چند دقیقه قبل از شستشو با آب گرم).

ماست برای شفافیت پوست

با قرار دادن مقدار کمی ماست روی جوش‌ها و فرصت دادن ۳۰ دقیقه‌ای به آن، به مرطوب سازی و تمیز شدن پوست خود کمک کنید، این دستور العمل را به صورت روزانه تکرار می‌کند تا نتیجه مثبت حاصل شود.

روغن درخت چای برای شفافیت پوست

روغن درخت چای به یک مقابله کننده با آکنه عمل می‌کند، چند قطره روغن را روی یک پنبه کوچک قرار دهید، سپس توپ را به آرامی روی صورت تمیز شده  بمالید.  در مورد پوست‌های حساس، بهتر است روغن اسانس درخت چای را رقیق کنید. 

ژل آلوئه ورا

با قرار دادن مقدار کمی ژل آلوئه ورا به طور مستقیم روی جوش‌ها، آفتاب سوختگی و لک‌ها آن را درمان کنید، بهتر است این دستورالعمل را به طور روزانه استفاده کنید تا اثرات آن را مشاهده کنید.

گلاب و آب لیمو برای شفافیت پوست

گلاب یک اسکراب قوی است که با مخلوط کردن  با چند قطره آب لیمو و قرار دادن آن روی پوست با یک تکه پنبه، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید، سپس پوست را بشویید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =