۴۰ هزار مدرسه آموزش حضوری را آغاز کردند

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار مدرسه در مهرماه فعالیت حضوری را در مطابق الگو در مناطق روستایی و عشایری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای وکاردانش آغاز کرده و وارد فرآیند آموزش‌های حضوری شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در واکنش به یادداشت «بازگشایی مدارس فقط با شعار ممکن نیست/ آموزش و پرورش جزئیات بازگشایی را اعلام کند» که توسط عباس فرجی کارشناس مشاوره در مدارس نوشته شده بود، توضیحاتی را برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است:

الگوی بازگشایی مدراس برای سال تحصیلی 1400-1401 با تمام جزئیات طی بخشنامه مورخ 24 شهریور 1400 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده و تاکنون 95 هزار مدرسه چک لیست‌های بهداشتی را به دلالت آمادگی برای بازگشایی حضوری تکمیل کرده‌اند و حدود 55 هزار واحد آموزشی مجوز مربوطه را برای بازگشایی دریافت کرده‌اند.

در حال حاضر 40 هزار مدرسه در مهرماه فعالیت حضوری را در مطابق الگو در مناطق روستایی و عشایری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آغاز کرده و وارد فرآیند آموزش‌های حضوری شده‌اند.

چنانچه قدری در اخبار و رسانه‌ها یا در سطح مدارس دقت می‌شد ابعاد کار و عملی شدن فرایند بازگشایی برای نگارنده روشن می‌گشت.

به گزارش تسنیم، پیش از این علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس گفته بود: آمارها مؤید آن است که برخی از مدارس مشمول بازگشایی، فعالیت خودشان را آغاز نکرده‌اند و فقط 49 درصد مدارس کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای آموزش حضوری خود را آغاز کردند که انتظار می‌رفت 100 درصد مدارس فعالیت‌های حضوری را آغاز می‌کردند. در مدارس دوره ابتدایی، در خوشبینانه‌ترین حالت کمتر از 10 درصد مدارس توانسته‌اند دانش‌آموزان کلاس اول خود را به‌صورت حضوری به مدارس بیاورند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1115463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =