دشمن دنبال گسترش ادبیات تفرقه‌افکنانه بین مسلمانان / برای رسیدن به وحدت باید اصول را رعایت کرد

مومنی‌ها گفت: امروز جهان اسلام درگیر تفرقه‌ و نفرت پراکنی دشمنان است و مسلمانان باید در مقابل این توطئه‌ها، برنامه محوری جامع و فراگیری داشته باشند و دور هم گرد آمده و به صورت یکپارچه و بدون اختلاف حرکت کنند.

محمدمهدی مومنی‌ها، دبیرکل بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص هفته وحدت اظهار کرد: بحث وحدت از مهمترین موضوعات از دیدگاه اهل بیت علیها سلام بوده و امروز نیز وحدت مسلمانان جهان بسیار ضروری است.

مومنی‌ها ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: امروز جهان اسلام درگیر تفرقه ها و نفرت پراکنی‌های دشمنان است و مسلمانان باید برنامه محوری جامع و فراگیری برای تمامی اندیشه‌های اسلامی داشته باشند و دور هم گرد آمده و به صورت یکپارچه و بدون اختلاف حرکت کنند.

وی با اشاره به این مطلب که برای رسیدن به امر مهم وحدت باید رعایت اصول را مد نظر داشته باشیم، بیان کرد: ابتدا اینکه بین فرَق اسلامی انسجام برقرار شود و این به معنی نادیده گرفتن تنوع موجود در جهان اسلام نیست، زیرا تنوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جهان اسلام به وفور دیده می شود و ما نمی‌توانیم این تنوع را نادیده گرفته، یا به شیوه و روش خود در بیاوریم، اما اگر نگاهی به تاریخ تمدن اسلامی بیاندازیم مشخص می‌شود که یکی از دلایلی که سبب شد این تمدن باقی بماند، تنوعاتی بود که در سرتاسر تمدن اسلامی وجود داشته و به آن بها داده شده است.

دبیرکل بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب یادآور شد: اگر دقت کنیم می‌بینیم که متفکران و پژوهشگران همواره از اعجاز گفتگو سخن می‌گویند که با وجود تفاوت محور در گفت‌وگوها، اشتراکات زیادی نیز با یکدیگر پیدا می‌کنند که بسیار تاثیرگذار است و اختلافات را کمرنگ کرده و سبب ایجاد وحدت می شود.

مومنی‌ها به موضوع گسترش ادبیات و فنون تفرقه افکنانه دشمنان در فضای گفتمانی حاکم بر مسلمانان، با هدف ضربه زدن به اشتراکاتی که در مذاهب اسلامی وجود دارد و تسری آن به فضای سیاسی اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش معناداری را در چهارچوب جنگ فرهنگی و روانی در دنیای اسلام به راه انداخته‌اند و به دنبال این موضوع هستند که با طرح موضوعاتی به ایجاد تفرقه بین مسلمانان با یکدیگر و یا حتی با پیروان دیگر ادیان بپردازند.

وی تاکید کرد: همواره در سخنان مقام معظم رهبری و امام راحل مشاهده می‌شود که این بزرگواران در موضوع وحدت تاکیدات بسیاری داشته‌اند وحتی با برخی از افرادی که سبب ایجاد اختلافات قومی، مذهبی شده و توهین‌هایی به رهبران دیگر فرقه‌ها می‌کنند، محکم ایستاده و مخالفت کرده‌اند و در مقابل این رفتارها برخورد کرده و آن را حتی حرام دانسته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115494

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • النا IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      2 0
      اسلام یه ذات خودنداردعیبی هرعیب که هست ازمسلمانی ماست