نیروگاه های برق برای زمستان چقدر آمادگی دارند؟

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته با وزارت نفت برای تامین سوخت، اکنون نگرانی برای تامین برق زمستان وجود ندارد و ۱۵ درصد نیز در تعمیرات نیروگاه ها پیشرفت داشته ایم.

به گزار شگروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محسن طرزطلب درباره وضعیت تامین سوخت نیروگاه ها، اظهار کرد: نیروگاه ها برای دریافت سوخت دوم آمادگی دارندو نیروگاه هایی که راندمان بالایی دارند و با سوخت کمتری می توانند برق تولید کنند را در اولویت تعمیر اساسی قرار داده ایم و بعد از آن نیروگاه هایی که مازوت مصرف می کنند در اولویت بعدی قرار گرفته اند تا تعمیرات آن ها نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف این است که اگر مشکل تامین گاز نیروگاه ها به وجود آمد بتوانیم از نیروگاه های راندمان بالا که گاز کمتری مصرف می کنند و از نیروگاه هایی که قابلیت استفاده از سوخت مایع دارند استفاده کنیم، گفت: اگر وزارت نفت به تعهد خود برای تامین گاز عمل نکند، نیروگاه ها می توانند با سوخت جایگزین نیاز برق کشور را پاسخ دهند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته اکنون نگرانی وجود ندارد، شرکت گاز و پالایش و پخش تعامل خوبی با ما دارند و هفته ای دوبار جلسه برگزار می شود و مباحث به طور کلان مورد بررسی قرار می گیرد.

طرزطلب با اشاره به پیشرفت وضعیت تعیمیرات نیروگاهی هم اظهار کرد: عملیات تعمیرات و نگهداری نیروگاه ها تا اردیبهشت و اوایل خرداد ماه ادامه خواهد داشت و تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی انتظار می رود که عملیات تعمیرات در موعد مقرر به پایان برسد، گفت: نگرانی از بابت اتمام عملیات تعمیرات و اورهال نیروگاه ها وجود ندارد و پیش بینی می کنیم که در این موضوع با چالشی مواجه نشویم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1115520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =