سرگئی لاوروف: روسیه در تلاش برای  به رسمیت شناختن طالبان نیست

وزیر خارجه روسیه امروز در حاشیه نشست سالیانه اندیشکده «باشگاه گفتگوی والدای» گفت که کشورش درصدد به رسمیت شناختن طالبان نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که مسکو موضوع به رسمیت شناختن طالبان را مورد بررسی قرار نداده است. وزیر خارجه روسیه در حاشیه هجدهمین نشست سالیانه اندیشکده «باشگاه گفتگوی والدای» گفت: به رسمیت شناختن رسمی طالبان مورد بحث قرار نمی‌ گیرد و این موضوع، (تا کنون) علناً هم اعلام شده است.

سرگئی لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد که طالبان به وعده‌ های خود عمل و تدابیری را اتخاذ خواهند کرد تا از فراگیر و همه‌ شمول بودن دولت افغانستان نه تنها از نظر قومی بلکه از نظر سیاسی نیز اطمینان حاصل کنند. این در حالیست که طالبان از سایر کشورها درخواست کرده است تا به منظور تسهیل کمک به وضعیت جاری مردم در افغانستان، دولت این کشور را به رسمیت بشناسند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نشست مسکو درباره افغانستان که برای روز چهارشنبه تدارک دیده شده است، بر وضعیت سیاسی و نظامی این کشور، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین المللی برای اجتناب از بحران انسانی در افغانستان متمرکز خواهد بود. این وزارتخانه می افزاید: قرار است در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر شود.

نشست مسکو درباره افغانستان با مشارکت نمایندگان ۱۰ کشور منطقه و یک هیئت بلندپایه طالبان برگزار می شود و سرگئی لاوروف وزیر خارج روسیه هم در آن حضور خواهد داشت. این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا می گوید نمایندگان این کشور به مذاکرات مسکو درباره افغانستان، ملحق نخواهند شد. «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه کاخ سفید در امور افغانستان هم روز گذشته از مقام خود کناره گیری کرد و قرار است «توماس وست» معاون وی، کار او را ادامه دهد.

انتهای پیام

کد خبر: 1115528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =