رتبه بندی معلمان نیازمند 45 هزار میلیارد تومان اعتبار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اجرای رتبه بندی معلمان در آینده نزدیک و با اعتبار 45 هزار میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، حسین امامی راد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب اولویت بررسی رتبه بندی معلمان در مجلس اظهار داشت: این اولویت 168 رأی آورد؛ لایحه رتبه بندی معلمان در اواخر دولت سابق به مجلس آمد و بررسی آن در کمیسیون آموزش صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌ بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین اجرایی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: آقای نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در تماس تصویری با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش مجلس به صراحت از پرداخت و تخصیص بودجه 61 هزار میلیارد تومانی اجرای رتبه بندی معلمان خبر داد اما بعد از گذشت حدود 20 روز عکس حرف خود عمل کرد و گفت دولت حسن روحانی برای این کار بودجه‌ای ندارد، این در حالی است که رتبه بندی معلمان حدود 10 سال است که در مجلس خاک می‌خورد.

امامی راد گفت: مجلس یازدهم رتبه بندی معلمان را به جای خوبی رسانده و تقریبا نهایی شده است اما هدف این بود که رسیدگی به این لایحه در دولت سابق تمام شود و دولت فعلی آن را اجرا کند.

وی افزود: نظر کمیسیون آموزش مجلس آن است که بین 45 تا 50 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی اعتبار نیاز است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: هدف مجلس یازدهم و دولت سیزدهم اجرای رتبه بندی معلمان است تا جامعه فرهنگیان طعم شیرین آن را بچشند.

امامی راد افزود: 45 تا 50 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان با توجه به شرایط بودجه سال جاری که 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، زیاد است و ممکن است که رقم اجرای این موضوع کمتر شده و یا مدت زمان اجرای آن در سال جاری محدودتر شود. این در حالی است که کشور درگیر چالش‌های زیادی تا پایان سال جاری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1115568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =