شناسایی نخبگان ورزشی از مدرسه تا دانشگاه

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: قصد داریم از مدارس سما و دانشگاه، افراد مستعد را شناسایی و این افراد را در تیم‌های‌ باشگاهی با شعار از پایه تا ستاره رشد دهیم و به کار گیریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین در آیین تجلیل از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز ۲۸ مهرماه در سالن کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های ورزش از حوزه‌های مهم معاونت فرهنگی و دانشجویی به شمار می‌رود. ما به شعار «ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی آید و کاستی» باور داریم. 

وی افزود: کسالت بر انسان تاثیر می‌گذارد و ورزش همگانی می‌تواند منجر به ارتقای حوزه فرهنگ شود. در سند تحول و تعالی دانشگاه این امر ذکر شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ازاد گفت: در بحث ورزش قهرمانی و همگانی، موضوع از «پایه تا ستاره» را پیگیری می‌کنیم. باشگاه‌داری دانشگاه آزاد با سایرین متفاوت است، ما می‌خواهیم از مدارس سما و دانشگاه، افراد مستعد را شناسایی و این افراد را در تیم‌های‌ باشگاهی با شعار از پایه تا ستاره رشد دهیم و به کار گیریم.

وی افزود: قهرمان نماد ورزش ملی هستند و اعتماد بنفس را در جامعه تقویت می‌کنند و ضرورت دارد از آن‌ها تقدیر شود. قهرمانان اخلاق هستند امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند این افزاد را به جامعه تحویل دهد.

انیستیتو تربیت مربیان حرفه‌ای در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در ادامه این مراسم گفت: کمیته ورزش المپیک بر این باور است باید ورزشکاران را برای زندگی آماده کنیم. آماده کردن ورزشکار برای زندگی مسیری جز آموزش ندارد و دانشگاه آزاد به خوبی توانسته است این وظیفه را بر عهده بگیرد. خدمت دانشگاه آزاد به کشور این بوده که توانسته ورزشکاران را به گونه‌ای تربیت کند که پس از توفیقات علمی خوش درخشیده‌اند.

وی افزود: باعث افتخار دانشگاه آزاد است که قهرمانان المپیک و پارالمپیک از دانشجویان دانشگاه آزاد هستند. در دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی در وزارت ورزش بر رشته‌هایی سرمایه‌گذاری شد که مزیت نسبی کشور هستند. قهرمانان کشور در رشته کشتی، کاراته و تیراندازی چه در المپیک و چه در بازی‌های آسیایی در تیم‌های دانشگاه آزاد آمادگی خود را افزایش دادند. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: قهرمانان، برندهایی هستند که تمامی افراد جامعه دوست دارند در کنار این افراد حضور داشته باشند. حضور آنان در جامعه این انگیزه را ایجاد میکنند که سایر دانشجویان در کنار آنان درس بخوانند.

وی بیان کرد: با رایزنی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت ورزش، راه‌اندازی انستیتو تربیت مربیان حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است. در این‌راستا باید یک دانشکده تربیت بدنی را به عنوان محور این انیستیتو قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115597

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =