دانشگاه باید فناوری پشتیبان تولید وسیله‌های ورزشی را خلق کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز ورزش صرفا یک امر مهارتی نیست، تجزیه و تحلیل و به‌کارگیری فناوری اطلاعات، مهندسی ابزارآلات ورزش را باید جدی گرفت؛ باید دانشگاه فناوری پشتیبان وسیله‌های ورزشی را خلق کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی در آیین تجلیل از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سالن کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی_اسلامی شعار «ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی آید و کاستی» رواج دارد. هویت، اعتماد به نفس، خودباوری یک ورزشکار در صحنه، بیش از هزاران نکته آموزشی در کلاس درس را برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران باید به باور خود افتخار کنند، ادامه داد: در ورزش عمومی، تخصصی و همگانی؛ تربیت اجتماعی وجود دارد. ورزش در انتقال اخلاق اجتماعی به دانشجو حرف اول را می‌زند. رفتارسازی یک فرهنگ است، این فرهنگ از جریان‌سازی، گفتمان‌سازی و نماد سازی آغاز می‌شود و قهرمانان در کانون این رفتارسازی قرار دارند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هنگام مسابقات، تنها ورزشکار در صحنه حضور ندارد، بلکه گویندگان هیجان را به جوانان ایرانی منتقل می‌کنند و به جوانان نکاتی در زمینه تربیت اجتماعی‌ را منتقل کرده و یادآوری می‌کنند که قدر و پدر و مادر خود را بدانند. این موارد جزئی از تربیت اجتماعی است. مردم روی فرم لباس پوشیدن ورزشکاران حساس هستند و دانشگاه وظیفه دارد نسبت به این تربیت اجتماعی ورزشکاران مسئول باشد.

وی افزود: دانشگاه به ورزش به عنوان یک کار متنی نگاه می‌کند. ما به حضور شما قهرمانان در دانشگاه نیاز داریم. دانشکده‌های مهارتی دانشگاه آزاد پذیرای مربی‌گری این قهرمانان است. برای دوران پسادانشجویی شما نیز تدابیری در نظر گرفته شده است.

طهرانچی بیان کرد: امروز ورزش صرفا یک امر مهارتی نیست، تجزیه و تحلیل و به‌کارگیری فناوری اطلاعات، مهندسی ابزارآلات ورزش را باید جدی گرفت. نمی‌توان کشوری پیشران باشد اما خودش وسیله‌های ورزشی را نسازد. باید به ویلچرهایی که در محیط ورزشی استفاده می‌شود توجه شود. باید دانشگاه فناوری پشتیبان وسیله‌های ورزشی را خلق کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید مربیان سرآمد را تربیت کرد. همچنین باید جوانان در دوران تربیت مربی هم به آموزش زبان و دانش عالی مربی‌گری مجهز شوند. 

وی ادامه داد: دانشکده‌های مهارتی و کارآفرینی با همت و نام قهرمانان ملی بنیان گذارده خواهد شد. دانشگاه آزاد با وسعتی که در پهنه کشور دارد این امکان را دارد که محیط را به فضای کاراآفرینی و مهارتی تبدیل کند و بتواند پشتیبان آینده این قهرمانان نیز باشد.

طهرانچی گفت: ورزش یک کار تخصصی است، در این راستا یک میلیون و 100 هزار جوانی که در دانشگاه تحصیل می‌کنند، باید از ورزش همگانی گرفته تا ورزش حرفه‌ای حضور داشته باشند. ما نباید تنها حرفه‌ای‌ها را به خدمت بگیریم؛ بلکه باید دانشجوی حرفه‌ای را در دانشگاه بسازیم و تربیت کنیم. هر نقطه‌ای که ورزش پیشرفت کرده؛ بر دانشگاه تکیه کرده است.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی از مردم و برای مردم است، پس باید در جریان‌سازی برای قهرمان‌سازی تلاش کند. دانشگاه آزاد به ورزش به عنوان یک امر مهم می‌نگرد.

1 میلیون متر مربع فضای ورشی در دانشگاه آزاد

طهرانچی همچنین در حاشیه برنامه تجلیل از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این دانشجویان در ارتقای خودباوری جوانان ایرانی تلاش می‌کنند. خلاصه این دانشجویان برای دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بسیاری از قهرمانان که امروز از آنان تجلیل شد در دو سال گذشته جزو تیم دانشگاه آزاد بوده و در صحنه لیگ برتر از طریق دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی شده‌اند. از طرفی این دانشجویان در دانشکده‌های مهارتی در حوزه ورزش و مربیگری به کار گرفته خواهند شد و به عنوان بخشی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در کنار ما حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از دانشجویان قهرمان دانشگاه آزاد اسلامی، در مقطع ارشد و کارشناسی حمایت‌ صورت می‌گرفت و این حمایت‌ها در مقطع دکتری نیز ادامه دارد. دانشجویان در حوزه تخصصی خود می‌توانند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند زیرا نمادهای موفقیت و همت کشور هستند و حضورشان در دانشگاه آزاد برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی‌ افزود: بسیاری از قهرمانان عضو باشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، دانشگاه از محدود باشگاه‌هایی است که جوانان را در شهرهای مختلف شناسایی و استعدادیابی های لازم برای شناسایی آنان را انجام می‌دهد و به جامعه ورزشی می‌فرستد.

به گفته طهرانچی، رسالت دانشگاه آزاد استعدادیابی و کمک به فدراسیون‌ها و پرورش استعدادهای این قهرمانان است.

طهرانچی بیان کرد: افتخار دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۵ تیم فعال در لیگ برتر این نیست که فقط قهرمانان را به کار گیرد، بلکه می‌خواهد قهرمانان را بسازد و به جامعه معرفی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال رایزنی است تا لیگ بسکتبال سه نفره که کاری دانشگاهی است را برعهده بگیرد. این ورزش مختص دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون متر مربع در کشور سالن ورزشی دارد؛ به‌طوری که کمپ تیم های المپیک در واحد علوم تحقیقات برگزار می‌شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115609

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =