کاهش نرخ خودرو با آزادسازی / قیمت واقعی خودرو قیمت بازار است

کارشناس بازار خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری کار اشتباهی است اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد دیگر نیازی به روش قرعه‌کشی نیست.

فربد زاوه؛ کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با مشکلات صنعت خودرویی گفت:  با توجه به تورم موجود در کشور باید انتظار تغییر و افزایش قیمت ها را داشت، اقتصاد کشور تورم دارد ولی مردم را به سودجویی متهم میکنند، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید پای کار آیند و این مشکل را حل کنند.

بیشتر بخوانید: شروط لازم برای ساماندهی بازار خودرو/ ضرورت ایجاد سامانه جامع معاملات

وی در خصوص عرضه خودرو به روش قرعه کشی با بیان اینکه این روش اشتباه است افزود: قیمت گذاری دستوری کار اشتباهی است اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد دیگر نیازی به روش قرعه کشی نیست.

زاوه خاطرنشان کرد: در شرایطی که قیمت کارخانه و بازار تفاوت چندانی نداشته باشد آن موقع، کسی برای خرید خودرو از کارخانه صف نمیکشد.

وی با تاکید بر اینکه با آزادسازی قیمت ها حتما شرایط بازار بهتر شده و قیمت خودرو کاهش می یابد افزود: آزاد سازی قیمت ها به ضرر مدیران خودروسازی، شورای رقابت و وزارت صمت است نه به ضرر مردم.

این کارشناس خودرویی در پایان گفت: قیمت واقعی خودرو همان قیمت بازار است و اینکه قیمت بازار گران تر است کاملا بحث اشتباهی است  از سوی دیگر بحثی تحت عنوان قیمت غیرواقعی نداریم زیرا این اصطلاح هیچ تعریفی در اقتصاد ندارد.

پایان پیام/

کد خبر: 1115613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =