راه‌اندازی رادیو اینترنتی علوم پزشکی تهران با مدیریت دانشجویان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان این که رادیو اینترنتی علوم پزشکی تهران به زودی آغاز به فعالیت می‌کند، گفت: در مرحله نخست این رادیو ۸ ساعت برنامه دارد که ۳  بار در روز بازپخش می‌شود و دانشجویان مسئول‌ مدیریت این رادیو را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا خوشدل در جشن توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که امروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه در دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه برگزار شد، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی ساماندهی شده، سازمان یافته و مشارکتی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران قابلیت پذیرش اعضای هیئت علمی از تمامی دانشگاه‌های کشور را دارد، گفت: تنوع استفاده از علم استادان مختلف، باعث می‌شود این دانشگاه به یکی از برترین دانشگاه‌های کشور تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دانشگاه‌های سرآمد کشور باید تغییر جهت دهند تا جزو دانشگاه‌های برتر کشور باشند؛ اما علوم پزشکی تهران تغییر جهت را از سال‌های گذشته آغاز کرده است.

وی افزود: بدون حمایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش، موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران رخ نمی‌داد. 

خوشدل با تاکید بر توسعه هدفمند آموزشی مطرح کرد: این توسعه نیازمند هدف‌گذاری بلندمدت و یاری تمامی اعضای دانشگاه علوم پزشکی است تا به نقطه مطلوب و ایده آل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه اجتماعی است، گفت: در نتیجه باید از خدمت به جامعه هدف‌گذاری‌های خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب، آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از عملکرد سنتی در حال تبدیل شدن به انیستیتوهاست. در این راه حفظ اخلاق حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد.

خوشدل افزود: گرنت فرهنگی و پژوهشی باید در اولویت فعالیت دانشگاه قرار گیرد. بانک ایده‌های پژوهشی مرکز مطالعات در این مسیر می‌توانند، کمک کننده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از تاسیس حوزه دانش‌آموختگی در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه بدون تعامل با دانش‌آموختگان خود، معنا ندارد. در نتیجه این حوزه به زودی تاسیس و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید رسانه علمی داشته باشد، گفت: نشریات علمی به اندازه کافی در کشور منتشر می‌شود. باید به فکر استفاده از رسانه‌های نوین بود که امکان انتشار در فضای مجازی داشته باشد.

خوشدل افزود: رادیو اینترنتی علوم پزشکی تهران به زودی آغاز به فعالیت می‌کند. در مرحله نخست این رادیو ۸ ساعت برنامه دارد که ۳  بار در روز بازپخش می‌شود. دانشجویان مسئول‌ مدیریت این رادیو هستند.

برکزاری ۵۰ کارگاه کارآفرینی

مهدی  وطن پور در ادامه این مراسم گفت، گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزشی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۰۰ فعالیت‌های بسیار چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی اعضای هیئت علمی یکی از اولویت های جدی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، گفت: این توانمندسازی در محورهایی از جمله تنظیم شیونامه، نیاز سنجی از مشکلات و ضعف‌ها، اطلال رسانی  علمی و ارزشیابی اعضا انجام شده است.

مدیر مرکز مطالعه و توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره توانمدسازی آموزشی اعضای هیئت علمی گفت: برای تقویت این توانمندسازی اقداماتی از جمله برگزاری ژونال کلاب آموزش پزشکی(۸۴ شرکت کننده)، بحث آزاد آموزش پزشکی(۱۵۷ شرکت کننده) و دوره توانمدسازی آموزش(۳۲ شرکت کننده) انجام شده است.

وی نظام جامع ارزشیابی دانشگاه با بیان اینکه آیین نامه ارزشیابی اعضای هئیت علمی به دو بخش کمی و کیفی تقسیم شده است، گفت: کیفی شامل عملکرد آموزشی استادان و کمی حضور مفید و به موقع  آنها در کلاس‌های درس است.

وطن پور با تاکید بر بین المللی سازی آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: برای این کار فعالیت‌های انجام شده از جمله تهیه لیست دوره‌های مهارتی قابل ارائه به صورت بین المللی و تهیه شیوه نامه مصاحبه برای متقاضیان غیر ایرانی پذیرش در این دانشگاه است.

مدیر مرکز مطالعه و توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران  با اشاره به آموزش مجازی گفت:  ۶۴۹۱ آزمون مجازی، ۳۰۹۵ کلاس آنلاین در نیمسال اول و ۳۳۳۸ کلاس مجازی در نیمسال دوم و ۱۵۳ کلاس مجازی در ترم تابستانی در این دانشگاه برگزار شده است.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه امتحانات آموزش مجازی تو سط این مرکز بیان کرد: این شیوه نامه مشکلات دانشجویان را به حداقل رساند یعنی تا ۹۵ درصد مشکلات آموزش مجازی و امتحانات را حل کرد.

وطن پور افزود: بانک ایده‌های آموزشی در راستای اهداف دانش پژوهی ایجاد شده که در حال فعالیت است.

  مدیر مرکز مطالعه و توسعه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ۳۱ نشست دانشجویی با عنوان senior talk برگزار شده است. دانشجویان برتر که صاحب طرح یا ایده یا پژوهش هستند در این نشست‌ها، تجارب خود را با سایر دانشجویان به اشتراک می‌گذارند.

وی درباره توسعه آموزش دانشجویی مطرح کرد:  برای این توسعه حدود ۵۰ کارگاره کارآفرینی، چاپ ۱۰ مقاله علمی، چاپ ژورنال کلاب دانشجویی،  مشارکت در طرح واکسیناسیون و برگزاری مجمع هم اندیشی دانشجویی انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115615

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =