آمار واکسیناسیون دانشجویان سراسری و آزاد اسلامی اعلام شد

معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی آمار واکسیناسیون دانشجویان سراسری و آزاد را اعلام کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور دکتر زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

علی خاکی صدیق گفت: آمار دقیقی از واکسیناسیون دانشجویان در وزارت علوم به لحاظ پراکندگی نداریم اما آمار شهودی از دانشگاه‌ها به صورت رندومی گرفته‌ایم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آن چیزی که به ما از دانشگاه‌ها منتقل کرده‌اند، حدود بیش از ۶۰ درصد است و استادان هم بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد آمار داده‌اند.

پوشش کامل واکسیناسیون دانشجویان را با کد ملی از وزارت بهداشت استخراج کنید

همچنین فرید نجفی در ادامه افزود: من به دنبال ارائه آماری از واکسیناسیون دانشجویان و اساتید نیستم اما اگر آمار دقیقی می‌خواهید، اگر کد ملی دانشجویان را به وزارت بهداشت بدهید، دقیقاً پوشش واکسیناسیون را به شما می‌دهند چون برای هر واکسن کد و نوع واکس ثبت شده است و تنها یک آنالیز ساده و گرفتن دیتا را طلب می‌کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت زمانی که کارت واکسن می‌دهد تمام اطلاعات در سایت وزارت بهداشت موجود است و به راحتی می‌توان این آمار را استخراج کرد.

در ادامه محمدمهدی طهرانچی؛ به ارائه گزارشی با موضوع «بازگشایی دانشگاه و آمار واکسیناسیون هیئت علمی و دانشجویان» پرداخت و گفت: بر اساس این تحقیق و جامعه آماری وضعیت واکسیناسیون دانشجویان در تهران به مراتب از شهرستان‌ها بهتر است و در شهرستان‌ها عدم رغبت به واکسیناسیون بیشتر است. این گزارش نشان می‌دهد که در زمینه دانشجویان باید کار اجتماعی و فرهنگی بیشتری انجام دهیم و عوامل عدم اقبال دانشجویان را به واکسن را باید شناسایی کرد. درواقع ۳۰ درصد دانشجویان در شهرستان‌ها و در تهران تا ۶۰ درصد دانشجویان واکسن زده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =