میزان اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی بررسی می‌شود

میزان اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی و چرایی اجرا نشدن آن در برخی از بخش‌ها در دستور کار شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور محمد زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وسعید رضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه محمدعلی زلفی‌گل، گفت: شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی یکی از شوراهای اصلی است که در وزارت علوم از پتانسیل این شورا استفاده می‌کنیم. چند طرح جدید در وزارت علوم داریم که در این شورا ان شاالله مورد حک و اصلاح شورا قرار گیرد و امکان اجرایی شدن آن محیا شود.

وی گفت: شورای اسلامی شدن را محلی برای هدایت سیاست‌های کلان و راهبردی دانشگاه‌ها می‌دانیم.

زلفی گل اظهار کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مورد مطالعه قرار دادم و کار بسیار زیبا و جامعی انجام شده است و باید به همه کسانی که در تهیه سند زحمت کشیده‌اند؛ دست مریزاد گفت. خواهش می‌کنم در یک جلسه به مرور سند بپردازیم تا معلوم شود کدام بخش سند اجرایی و کدام بخش انجام نشده است و علت اجرایی نشدن آن چیست؟

وزیر علوم ادامه داد: آیا مشکلات قانونی، کم توجهی است و یا اینکه نیازمند آئین نامه‌ایم. در جلسه آینده معاونین وزارتخانه علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشند تا سخنان آن عزیزان هم بشنویم اگر چه مواردی که در سند است هم آموزشی، پژوهشی و هم فرهنگی و اجتماعی است. بنابراین دستور کار جلسه بعدی را برای بررسی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =