جشنواره فیلم کوتاه به رغم کاستی‌ها مهم‌ترین رویداد این حوزه است

کیوان کثیریان اعتقاد دارد جشنواره فیلم کوتاه که اخیرا دروازه اسکار شده، جشنواره مهمی برای اهالی سینماست و با وجود کم و کاستی هایی که با آن مواجه است اما حضورش غنیمت است.

کیوان کثیریان، منتقد سینما، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ویژگی‌های فیلم کوتاه اظهار کرد: فیلم کوتاه داستانی اصولا فیلمی داستانی است که زمان ان از 30 دقیقه کمتر است و باید به عنوان یک مدیوم مستقل - و نه مقدمه‌ای برای فیلمسازی در حوزه فیلم بلند - به آن توجه شود.

کثیریان خاطرنشان کرد: به هر حال فیلم کوتاه مثل داستان کوتاه قابلیت این را دارد که به عنوان یک پدیده مستقل مطرح شود و البته دشوار هم هست که باید قصه  را در زمان کوتاهی روایت و پرداخت کرد کند.

کثیریان ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران از جشنواره‌های معتبر سینمای ماست و به دلیل اینکه فیلم کوتاه امکان زیادی برای اکران ندارد، بیشتر به جشنواره‌های داخلی و خارجی محدود شده است.

کثیریان افزود: مهمترین اتفاق سالانه فیلم کوتاه ما جشنواره فیلم کوتاه تهران است که هر ساله برگزار می‌شود و البته همواره شائبه‌هایی شبیه ممیزی سلیقه‌ای در آن وجود داشته است.

این منتقد سینما در پایان تاکید کرد: معمولا فیلمسازان کوتاه با هدف نمایش و حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران و همینطور جشنوارهای خارجی فیلم می‌سازند و چون سازوکار مشخصی برای نمایش فیلم کوتاه در ایران وجود ندارد، جشنواره فیلم کوتاه که اخیرا دروازه اسکار هم شده، جشنواره مهمی برای اهالی سینمای کوتاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عباس IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 0
      واقعادیگه فیلم قشنگی که ارزششوداشته باشه ادم وقتشوبراش بذاره ونگاه کنه خیلی کم شده مخصوصافیلمای کمدی که ادم یه ذره ازجو دنیای غمگین امروزفاصله بگیره