درخواست استقلال از سازمان لیگ

باشگاه استقلال از سازمان لیگ فوتبال درخواست کرده حق تبلیغات محیطی مسابقات خانگی در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر به آنها واگذار شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها موضوعی است که سال‌ها مورد بحث قرار گرفته و از جانب برخی باشگاه‌ها مطرح شده اما با واکنش سازمان لیگ برتر فوتبال مواجه شده که عملا تبلیغات محیطی مسابقات لیگ را در سال‌های گذشته به شکل انحصاری در اختیار داشته است.

بر اساس قانون 20 درصد از سهم درآمد تبلیغات دور زمین و حق پخش تلویزیونی متعلق به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است و 80 درصد باقیمانده بر اساس جدول و فرمول خاصی بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شود اما باشگاه‌ها از درآمد سال‌های گذشته خود در این بخش راضی نیستند و به نظر می‌رسد این میزان درآمد تناسبی با هزینه‌ها نداشته است.

در چند فصل گذشته بارها شرکت‌های طرف قرارداد در حوزه تبلیغات محیطی به تعهدات خودشان عمل نکردند و کار سازمان لیگ با برخی از کارگزاران به شکایت و اقدامات قضایی کشیده شد. فدراسیون فوتبال بارها وعده داد در راستای احقاق حقوق باشگاه‌ها اقدام می‌کند و مطالبات آنها پرداخت خواهد شد اما در نهایت باز هم دستاورد حاصل از این بخش، ناچیز و غیر قابل توجه بود.

از سویی صورتحساب مالی صادره برای برخی باشگاه‌ها نشان می‌داد سازمان لیگ در برخی موارد بدون اطلاع باشگاه هزینه‌هایی را از محل درآمدهای تبلیغات محیطی کسر کرده و حتی برخی از باشگاه‌ها در پایان فصل نه تنها طلبکار نبوده بلکه بدهکار هم می‌شدند.

باشگاه استقلال به دنبال راهکاری در این ماجرا بوده و خواسته آنها واگذاری حق انحصاری تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی این تیم است. گفته می‌شود چند پیشنهاد قابل توجه به این باشگاه رسیده و مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل حاضر نیست به روال سال‌های گذشته این امتیاز مهم را از دست بدهد. اگر این موضوع به واقعیت بپیوندد، باشگاه استقلال به پرچمدار باشگاه‌ها برای احقاق حقوقشان در حوزه تبلیغات محیطی تبدیل خواهد شد. فرمول قابل اجرا هم بسیار ساده و در دسترس به نظر می‌رسد؛ پرداخت سهم فدراسیون و سازمان لیگ از محل درآمدهای باشگاه و در اختیار داشتن حق تبلیغات محیطی در مسابقات خانگی. باشگاه استقلال امروز رسماً از سازمان لیگ درخواست کرده تبلیغات محیطی رقابت‌های خانگی به آنها واگذار شود.

یک باشگاه، ورزشگاه را اجاره می‌دهد و هزینه‌های برگزاری مسابقه را پرداخت می‌کند، هزینه‌های شکل دادن تیم و دستمزد بازیکنان و مربیان را با مبالغ نجومی تامین می‌کند و طبیعی است که حق تبلیغات دور زمین در بازی های خانگی را از آن خودش بداند آن هم در شرایطی که در آمد حاصل در این بخش در سالیان گذشته بسیار ناچیز بوده و البته باشگاه‌ها بر این عقیده هستند که با شفافیت لازم در این حوزه مواجه نبوده‌اند. در واقع اگر موضوع واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها تحقق یابد به نظر می‌رسد دوره قراردادهای ابهام برانگیز نیز به سر خواهد رسید و هر باشگاه به شکل شفاف با تعیین تعرفه مناسب می‌تواند از ظرفیت تبلیغاتی مسابقات خودش استفاده کند.

باید دید باشگاه استقلال که در این مسیر سخت گام گذاشته و می‌خواهد حق تبلیغات محیطی را در مسابقات خانگی بگیرد و سهم فدراسیون و سازمان لیگ را از محل درآمدهای باشگاه بدهد، می‌تواند این طلسم را بشکند؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1115659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =