دو بمب افکن آمریکایی توسط روسیه رهگیری شد

وزارت دفاع روسیه از رهگیری دو بمب افکن آمریکا بر فراز آب‌های دریای سیاه در نزدیکی مرزهای این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که دو هواپیمای جنگی سوخو-۳۰ دو بمب افکن «بی ۱ لنسر»، بمب افکن استراتژیک و چهار موتوره متعلق به نیروی هوایی آمریکا را بر فراز دریای سیاه همراهی کردند تا مانع ورود هواپیماهای آمریکایی به حریم هوایی روسیه شوند.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «رادارهای کنترل حریم هوایی روسیه، اهداف هوایی را شناسایی کردند که به مرزهای دولتی فدراسیون روسیه در دریای سیاه نزدیک می‌شدند. پس از آن، برای رهگیری این بمب افکن‌ها و جلوگیری از ورود به مرز دولتی روسیه دو جنگنده سوخو-۳۰ اعزام شدند.»

بر اساس این بیانیه اهداف هوایی، دو بمب افکن مافوق صوت «B-۱B» استراتژیک نیروی هوایی آمریکا بودند که دو فروند هواپیمای سوخت‌رسانی «کِی‌سی-۱۳۵» نیز در حال همراهی آن‌ها بودند.

این وزارتخانه افزود: «پس از دور شدن هواپیماهای نظامی خارجی از مرز  روسیه، جنگنده‌های روسی به سلامت به پایگاه خود بازگشتند.»

این در حالی است که روز یکشنبه پس از آنکه رادارها حضور یک بمب افکن «بی-۱ بی لنسر» (B-۱B Lancer) آمریکایی را در نزدیکی حریم روسیه بر فراز دریای ژاپن شناسایی کردند، یک فروند جنگنده میگ ۳۱ روسی برای رهگیری و جلوگیری از ورود آن به حریم هوایی روسیه به پرواز در آمد.

طی چند سال گذشته، مسکو مکرراً به افزایش تهدیدات آمریکا و متحدان آن‌ها در این منطقه اشاره کرده و هشدار داده است که چنین رفتاری از سوی ناتو در نزدیکی خاک روسیه ممکن است منجر به درگیری‌های مرزی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =