افزایش کمک‌های بشردوستانه به یمن

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد کمک های بشر دوستانه در سواحل غربی یمن جایی که ادامه درگیری ها نیازهای جوامع آواره شده را تشدید کرده است، افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، سازمان بین المللی مهاجرت روز چهارشنبه به وقت محلی افزود کمک های بشر دوستانه سازمان در درجه اول بر دو استان تعز و حدیده متمرکز شده است. در این دو استان  جبهه های فعال همچنان باعث بی ثباتی می شود و خانواده ها را مجبور به فرار می کند.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت از سال ۲۰۱۷، هنگامی که آوارگی دسته جمعی در این منطقه آغاز شد، ده ها هزار نفر در مناطق صعب العبور که خدمات عمومی و کمک های بشردوستانه بسیار محدود به آنها می رسد، به سختی برای بقا تلاش کرده اند.

بیش از ۱۷ هزار  خانواده آواره در حال حاضر در بیش از ۱۴۰ اردوگاه  در یمن زندگی می کنند، در حالی که درگیری های مداوم ادامه دارد. اخیرا، درگیری ها در منطقه التحیتا در شرق یمن  باعث آوارگی بیش از ۲۰۰ خانواده و مهاجرت آنها به غرب شده است.

آژانس بین المللی مهاجرت در میان معدود سازمان های حقوق بشری است که در یمن فعال است و مشغول ارائه کمک های حیاتی در ۱۳ اردوگاه آوارگان در یمن از جمله ارائه سرپناه، آب بهداشتی، سرویس های بهداشتی، پول نقد و اقلام ضروری برای هزاران خانواده نیازمند یمنی است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

جیمز الدر سخنگوی یونیسف گفت: جنگ یمن به سطح جدید و شرم آوری رسیده است. در حال حاضر ۱۰ هزار کودک معادل چهار کودک در هر روز از مارس ۲۰۱۵ کشته یا آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از عملیات‌هایی که به کشتار یا زخمی شدن کودکان منجر شده، ثبت نشده است، اضافه کرد: از هر پنج کودک چهار نفر، حدود ۱۱ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه در یمن نیاز دارند و این در حالی است که ۴۰۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه شدید هستند و ۲ میلیون کودک نیز از تحصیل محروم هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1115703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =