سعید محمد را بیشتر بشناسید

سعید محمد در سال ۱۳۴۷ در تهران بدنیا آمد. وی در اول مهر ۱۴۰۰ با حکم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، به دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، سعید محمد، زاده ۱۳۴۷ در تهران عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از مدیران اجرایی ارشد این نیرو بوده است. در ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از سمت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا استعفا کرد.

سوابق تحصیلی و علمی

سعید محمد در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده و در سال ۱۳۸۸ با درجه دکترای مهندسی در این رشته با گرایش راه و ترابری از دانشگاه تربیت مدرس دانش آموخته شده است. وی از سال ۱۳۷۵ عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران، از سال ۱۳۸۸ عضو انجمن تونل ایران و از سال ۱۳۸۹ تاکنون عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) است.

عضویت در سپاه و سوابق مدیریتی و ارتقا به درجه سرتیپ دومی

محمد از سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددی در شرکت‌ها و موسسات اقماری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد تعاون سپاه از جمله مدیرعاملی گروه ایرانیان اطلس بوده است.

وی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ در جایگاه مدیرعامل گروه سپاسد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) قرار داشت که تعریف ماموریت  تخصصی این گروه، اجرای پروژه‌های بزرگ ملی سدسازی است.

سعید محمد در سال ۱۳۹۷ در جایگاه فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا  

وی در ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ با حکم سرلشکر جعفری فرمانده وقت سپاه پاسداران و با اعطای درجه سرتیپ دومی به فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منصوب شد و این سمت را تا ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ در اختیار داشت. دستاوردهای سعید محمد در این دوران بشرح زیر است:

    کسب لوح تقدیر از وزیر نیرو در جشن خود کفایی سد سازی سال ۱۳۹۱
    برنده تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در طرح مگاپروژه‌ها از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۲
    برنده  تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح مگاه پروژه از انجمن بین‌اللملی مدیرت پروژه (IPMA)  در سال ۱۳۹۳
     برگزیده برترین مدیران جهادی در عرصه سازندگی در سال ۱۳۹۴

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سعید محمد در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا استعفا کرد و سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران پس از قبول این استعفا، او را به عنوان مشاور خود منصوب نمود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =