بُرد؛ مهم‌تر از هرچیزی که بنظر می‌رسد!

در چارچوب هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و هوادار شب گذشته در استادیوم آزادی به مصاف هم رفتند که با تک گل جعفر سلمانی، سه امتیاز مهم این دیدار، به حساب شاگردان فرهاد مجیدی واریز شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ در مورد این دیدار نکات قابل توجه زیادی وجود داشت که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

نکته اول

برای قضاوت درمورد هر تیمی، نمایش‌های هفته‌های نخست نمی‌تواند معیار مناسبی باشد، چه برسد برای استقلالی که به معنای واقعی شخم زده شده! به‌هرجهت استقلالِ مدل فرهاد، در شبی که خیلی خوب نبود، بردِ خیلی خوبی کسب کرد!

نکته دوم

استقلال سالیانی است که در مقابل تیم‌هایی که از جلو پِرس می‌کنند، مشکل دارد، شاگردان رضا عنایتی در هوادار هم در نخستین تجربه لیگ‌برتری خود، نمایشی تحسین برانگیزی داشتند و با یک پرسِ سنگین از نیمه استقلالی‌ها در نیمه نخست، کاملا این تیم را در بازی‌سازی زمین‌گیر کردند، اما در نیمه‌دوم به لحاظ آمادگی بدنی و ذهنی کم آوردند و قافیه را به استقلال باختند، باری آنچه پیداست، هوادارِ رضا عنایتی این فصل، تیمِ یقه گیری خواهد بود.

نکته سوم

استقلالِ این فصل، شاید پُرمهره نباشد اما بی‌ستاره هم نیست! یقینا از همین جوان‌هایی که شب گذشته در آزادی تجربه‌اندوزی کردند، یکی دو جوان، ظرفیت «قایدی شدن» را دارند، امیرحسین حسین‌زاده و امیرعلی صادقی در شبی که جوابِ اعتماد فرهاد را دادند، استقلالی‌ها را هم به ظهورِ دو ستاره تاثیرگذار در این فصل امیدوار کردند، علی‌الخصوص حسین‌زاده که بویِ یک بازیکن تکنیکی و پخته را در عین جوانی می‌دهد.

نکته چهارم

استقلالی‌ها در زمین شناختِ خوبی از یکدیگر ندارند که در برهه فعلی، کاملا طبیعی است، اما حتی با وجود این عدم درک متقابل بازیکنان، دقایقی از نمایشِ آبی‌ها در مقابلِ هوادار، رگ‌هایی از وجود طرح و برنامه برای «خوب بازی کردن» را داشت و که قطعا می‌تواند استقلالی‌ها را به آینده امیدوارتر کند.

نکته پنجم

اولین تعویض مجیدی در نیمه دوم، نمره مثبت کادرفنی آبی‌ها در شکست هوادار بود، استقلال با زوج نیک‌نفس-رضاوند نتوانست از پرس شاگردان عنایتی خارج شود و در بازی سازی در عقب زمین، تعطیل بود، اما حضور مهدی مهدی‌پور به‌جای نیک‌نفس، تعویض هوشمندانه‌ای بود که استقلال را از زیر بار پرس حریف رهایی ساخت و استقلال را در میانه میدان روان تر کرد.

نکته ششم

پنالتی استقلال، نقطه تغییر آبی‌ها در بازی شد، اینکه پنالتی و تکرار آن درست بود یا غلط (گرچه با چشم غیرمسلح هم قابل تشخیص بود) بماند برای تحلیل کارشناسان مربوطه، اما با تاکید بر الزام ورود VAR، تصمیم تیمِ داوری برای استقلال، نقطه تغییرِ وضعیت بازی شد، به‌هرجهت پنالتی استقلال گل نشد و آبی‌ها با انرژی و تلاش بیشتری، پیروزی هفته آغازین لیگ 21 را جشن گرفتند تا گلِ جعفر هم استقلال و هم کوپال ناظمی را در مرحله امن و آرامش نگه دارد، گرچه باتوجه به آمار و پنالتی‌های قبلی آبی‌ها، شاید اگر استقلال به‌فکر یک پنالتی‌زن جدید باشد، بهتر است.

نکته هفتم

حتی بدون احتسابِ دیدار پرسپولیس-فولاد، لیگ بیست و یکم حداقل، چهار تیم گردن‌کلفت دارد، پس این سه امتیاز با هر سبک و بازی، برای استقلال مجیدی یک نیازِ مبرم بود، در شرایطی که گل‌گهر و سپاهان از همین هفته نخست، خط و نشانِ معناداری برای استقلال و پرسپولیس کشیدند.

نکته هشتم

اینکه این استقلال مدعی هست یا نه می‌تواند تا هفته پنجم یا ششم مشخص شود، اما حداقل نمایش یک نیمه‌ای آبی‌ها و تصمیماتِ فرهاد، امید را به اردویِ آبی‌ها بازگردانده است.

نکته نهم

استقلال برای موفقیت‌های بزرگتر از نایب قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه در لیگ نیازمند بازیکنان بزرگ است، خط هافبک و حمله استقلال نیاز مبرم به خلاقیت و طراوت دارد، چیزهایی که با یک یا دو مهره خارجی تاثیرگذار و باکیفیت می‌تواند به استقلال هدیه شود.

محمدرضا ولی‌زاده

کد خبر: 1115728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =