ماده واحده ساماندهی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی ابلاغ شد

رئیس جمهور ماده واحده ساماندهی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی را که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «ساماندهی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی» که در جلسه ۷۹۸ مورخ ۱۴ شهریور ۹۶ شهر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا  به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان سنجش آموزش کشور ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: ماده واحده «ساماندهی برگزاری آزمون‌های بین‌المللی» که در جلسه ۷۹۸ مورخ ۱۴ شهریور ۹۶ و به‌منظور هماهنگی، ساماندهی و نظارت بر برگزاری آزمون‌های بین‌المللی به تصویب رسیده است. ماده واحده «مسئولیت ساماندهی، هماهنگی، صدور مجوز و نظارت بر برگزاری آزمون‌های بین‌المللی (از قبیل GMAT GRE, Microsoft Cise ) و کلیه آزمون‌های زبان خارجی و سایر امور مربوطه از جمله انجام مذاکرات، تهیه و اجرای تفاهم‌نامه بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(سازمان سنجش آموزش کشور) می‌باشد.

در این ابلاغیه مطرح شده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌تواند رأساً نسبت به صدور مجوز و نظارت و انجام سایر امور فوق‌الذکر درخصوص برگزاری آزمون‌های بین‌المللی مربوط به آن وزارت و آزمون‌های تخصصی علوم پزشکی اقدام کنید.

همچنین در این ابلاغیه دو تبصره نیز بیان شده است: تبصره ۱- آئین‌نامه‌های اجرایی موضوع این ماده واحده حسب مورد به تصویب وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد رسید. تبصره ۲- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند گزارش عملکرد سالانه خود راجع به این ماده واحده را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =