بازگشایی مدارس بازهم به تعویق افتاد / زنگ خطر پیک ششم کرونا به صدا درآمد

مطابق روال آخر هفته‌ها گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز مروری دارد بر آنچه در هفته‌ای که گذشت، رخ داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر آنچه در هفته‌ گذشته رخ داد. هفته آخر مهر پر از بحث و چالش در حوزه خبری سپری شد و همچنان دو حوزه بهداشت و آموزش و پرورش سرتیتر همه خبرگزاری‌های کشور بودند که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین اخبار اشاره می‌کنیم.

سوژه داغ هفته: پیک ششم کرونا

بهمن که از راه برسد کرونا این ویروس هزار چهره وارد سومین سال حضور خود در ایران می‌شود اما دوسالی که گذشت این ویروس در ابعاد نانوذره چنان روزگاری برای ما ساخت که اگر گل آقا بود، باید کتابی ده جلدی از کاریکاتورهایی که گویای مشکلات مردم باشند، منتشر می‌کرد. حالا که کورسوی امیدی با توجه به سرعت به نسبت خوب واکسیناسیون در دل مردم روشن شده اما مسئولان خبر از ورود به پیک ششم را می‌دهند و هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مسئولان در این خصوص سوژه داغ هفته بود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۷ مهر گفت:  بر اساس برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد و این نگرانی را داریم و می دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد؛ البته ما آمادگی کامل برای مبازره با بیماری کرونا در موج ششم را داریم، در همین راستا اکنون بیمارستان ها از نظر وضعیت دارویی، دستگاه های تنفسی در آماده باش هستند تا بتوانیم با این بیماری مبارزه کنیم.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران نیز در این زمینه معتقد است: روند نزولی کرونا در پایتخت ناپایدار است. همانطور که بارها در ایام گذشته کرونا نشان داده که می‌تواند از شرایط شکننده بهره برده و آمار را افزایشی کند شرایط به خصوص در کلانشهر تهران شکننده و ناپایدار تلقی می‌شود.

البته امیدواریم این آمادگی برای یک بحران شبیه به آنچه در بحران‌های پیشین تجربه کردیم، نباشد چراکه خاطره خوشی از پیک‌های گذشته نداریم. القصه فعلا پروتکل‌ها را رعایت، از تجمعات دوری و از همه مهمتر اعصاب خود را آرام نگاه داشته و هرچه که بلد هستید در کنترل استرس و اضطراب ناشی  از موج اخبار منفی به کار بگیرید تا این پیک هم بگذرد و انشالله که پیک آخر باشد.

سوژه مجازی‌ها؛ بالاخره مدارس باز می‌شوند یا خیر؟

از اول مهرر که جشن شکوفه‌ها برگزار شد و رئیس جمهور هم زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآورد، همه مسئولان یک صدا از ازگشایی مدارس گفتند و در نهایت ماجرا به اینجا رسید که سرپرست آموزش و پرورش خبر از بازگشایی کامل در آبان داد اما حالا که چند روزی بیشتر تا شروع دومین ماه پاییز نمانده، تردیدها در تصمیم گیری برای بازگشایی به چشم می‌خورد.

همین موضوع یک بام و دو هوای مسئولان در بازگشایی مدارس به سوژه کاربران فضای مجازی بدل شده و کلیپ‌های طنز بسیاری هم از سردرگمی دانش‌آموزان و معلمان تولید کرده‌اند.

آخرین خبرها در این خصوص به این شرح است که جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت: با توجه به بحث های صورت گرفته از طرف متخصصان کمیته علمی ستاد کرونا پیشنهاد ما تعویق بازگشایی مدارس از نیمه آبان ماه و یا اول آذر ماه است. مقرر شد کمیته ویژه ای تشکیل شود و ظرف ۴۸ ساعت آینده پیشنهادات درباره بازگشایی مدارس به وزیر بهداشت اعلام و تصمیمات  با تعامل آموزش و پرورش و مجلس گرفته شود.

اتفاق جالب هفته؛ دوچرخه‌سواری که از آستارا تا چابهار را به عشق نجات جنگل‌ها رکاب می‌زند

محمد تاجران؛ جهانگرد و فعال محیط زیست تصمیم گرفته که پویشی راه اندازی کند و از آستارا شمال غرب ایران تا چابهار جنوب شرق را رکاب بزند تا با کمک‌های مردمی تجهیزات اطفای حریق برای نیروهای بومی زاگرس فراهم کند.

تاجران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز از نحوه انجام این کار و هدف خود گفت: ۱۵ سال است که دوچرخه‌سواری می‌کنم و دور دنیا را با دوچرخه سفر کرده‌ و برای بچه‌های سراسر جهان در مورد ارزش‌های درخت کارگاه برگزار کرده‌ام. زمانی که با موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس و هیرکانی آشنا شدم، تصمیم گرفتم که برای کمک به محیط زیست از آستارا تا چابهار را که بیش از دوهزار کیلومتر است، در ۱۲ روز دوچرخه‌سواری کنم. تصمیم دارم که با کمک‌های مردمی بسته‌های اطفای حریقی تهیه کنم و در اختیار نیروهای مردمی قرار دهم که در آن مناطق مستقیما برای خاموش کردن آتش جنگل‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =