انگلیس دنبال فروش سلاح به اوکراین

انگلیس با توجه به ظهور مشکلات اقتصادی ناشی از برگزیت و با توجه به سفر اخیر وزیر دفاع آمریکا به اوکراین، درصدد فروش تسلیحات نظامی به این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، نشریه انگلیسی «تایمز» (thetimes) دراین باره گزارش داد: انگلیس برای نخستین بار سرگرم مذاکره با اوکراین جهت فروش سلاح و موشک به این کشور است.

بنابراین گزارش، انگلیس درصدد است تا موشک های سطح به سطح و موشک های هوا به زمین را بعنوان تلاش های پس از برگزیت، به اوکراین به فروش رساند.

تایمز افزود: وزارت دفاع انگلیس در نظر دارد تا درجریان این مذاکرات موشک های موسم به «بریم استون»  (Brimstone missiles) را که امکان نصب  بر روی قایق های گشت زنی اوکراینی را دارند، به فروش رساند.

موشک های بریم استون که توسط  بخش دفاعی «ام.بی.دی .ای» (MBDA UK) انگلیس طراحی شده اند، از قدرت رهگیری بالایی برخوردارند و هم اکنون این موشک از نوع هوا به زمین آن، دراختیار کشورهایی همچون عربستان سعودی و آلمان قرار دارد. قیمت هر فروند از این موشک ها حدود ۱۰۵ تا ۱۷۵هزار پوند برآورد می شود.

درحالی نشریه انگلیسی تایمز از مذاکرات بین انگلیس و اوکراین برای فروش تسلیحات نظامی موشکی خبری می دهد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گذشته در جریان دیدار ازاین کشور از عضویت «کی یف» در  پیمان آتلانتیک شمالی حمایت کرد و از سوی دیگر از روسیه خواست تا به اشغال شبه جزیره کریمه پایان دهد.

وزیر دفاع آمریکا در جریان نشست مطبوعاتی با «اندری تاران» همتای اوکراینی خود مدعی شد:  اوکراین حق دارد برای خود تصمیم بگیرد. هیچ کشوری دارای حق وتو برای جلوگیری از عضویت اوکراین در ناتو نیست. اوکراین حق دارد بدون دخالت خارجی در مورد سیاست خارجی خود تصمیم بگیرد؛ آمریکا از روسیه می‌خواهد به اشغال کریمه پایان دهد، از ادامه جنگ در شرق اوکراین دست بردارد، به فعالیتهای بی‌ثبات کننده خود در دریای سیاه و در امتداد مرز اوکراین پایان دهد و به حملات سایبری مداوم و دیگر فعالیت‌های مخرب خود علیه آمریکا، متحدان و شرکای ما پایان دهد. 

مقامات آمریکایی و اوکراینی همچنین در مورد پیشرفت اصلاحات دفاعی اوکراین جهت پیشبرد اهداف عضویت در ناتو و همکاری منطقه‌ای بین متحدان و شرکای خود در دریای سیاه بحث کردند.  
سفر آستین به اوکراین مرحله دوم سفر وی به منطقه دریای سیاه است. او روز دوشنبه از تفلیس در گرجستان دیدن کرد. رومانی مقصد بعدی او خواهد بود و سپس وزیر دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بلژیک شرکت خواهد کرد.

قصد حمایت آمریکا از اوکراین و تلاش انگلیس برای فروش تسلیحات نظامی به این کشور به علت موقعیت آن می باشد چراکه دریای سیاه منطقه‌ای مهم برای پنتاگون محسوب می‌شود و مقامات آمریکایی معتقدند که نیروهای دریایی و هوایی روسیه به طور فزاینده‌ای برای کشتی‌های کشورهای عضو ناتو در این منطقه چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1115770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =