جشن حافظان قرآن کریم ویژه دانش آموزان مدارس سما دانشگاه آزاد برگزار شد

جشن بزرگ حافظان قرآن کریم ویژه دانش آموزان مدارس سما با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جشن بزرگ حافظان قرآن کریم ویژه دانش آموزان سما کشور ظهر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمد بطحائی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی، علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی  و  سیدمحمودرضا آقامیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این مراسم که به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن صداوسیما پخش شد، با تبریک هفته وحدت و ولادت باسعادت پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) گفت: جای خرسندی است که در این ایام مبارک برای دومین بار جشن حافظان قرآن کریم ویژه مدارس سما را در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می کنیم.

وی با تأکید بر اینکه موضوع قرآن کریم، پرداختن به قرآن و الهام گرفتن از آن در متن تربیت، از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت: قرآن کریم به عنوان یگانه کتابی که مولف آن حضرت باری تعالی است و از طریق امین وحی بر پیامبری بزرگ نازل شده و در اختیار انسان قرار گرفته، کتاب هدایت بشر و مغتنم ترین فرصت برای رجوع بشر به این کتاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پرداختن به قرآن به عنوان کتاب هدایت، سرمایه ای است که جوانان می توانند برای آینده خود توشه بسیار فراهم آوردند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه وقتی به قرآن کریم رجوع می کنیم، می توانیم از نوع تربیتی که برای هدایت بشر است، الهام بگیریم، گفت: قرآن برای هدایت بشر مسیرهای متفاوت اتخاذ کرده، به طوری که در جایی از قرآن کریم خداوند با نگاه به تاریخ، توجه انسان را جلب می کند که می توان به آن به عنوان یک روش در تربیت تاریخی نگاه کرد.

وی ادامه داد: خداوند گاهی در قرآن از ضرب المثل برای هدایت بشر استفاده کرده و در جایی دیگر با توجه به طبیعت و رمز و راز خلقت ما را متوجه امر هدایت کرده است. همه اینها منظومه ای است که بشر در تربیت باید از آن استفاده کند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آیه «ما تَرَی فِی خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِنْ تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَی مِنْ فُطُورٍ» گفت: در خلقت خداوند رحمان، هیچ تفاوتی وجود ندارد و در اختارالسماوات و اختارالعرض هیچ تفاوتی در این رمز و راز نمی بینیم، چرا که همه امور در سایه «فَارْجِعِ الْبَصَرَ» برای ما معنا پیدا می کند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه مقدمه مأنوس شدن با قرآن، قرائت صحیح و حفظ آن است، اظهار داشت: این مقدمه ای است که باید در مسیر تربیت علمی تداوم یابد. تدبر و بهره گرفتن از قرآن در همه لحظات زندگی نعمتی است که خداوند آن را به کسانی که ایمان دارند، عمل صالح انجام می دهند، نماز را برپا می دارند و به قیامت اعتقاد دارند، بخشیده است. خدا را شاکریم که در این ایام مبارک در این مکان مقدس جمع شده ایم و خوشحالیم که مدارس سما با همکاری آستان قدس رضوی و دبیرخانه حفظ قرآن، این همایش را برگزار کرده است. 

وی ادامه داد: طرح انس و طرح طوبی که برای دانش آموزان و معلمان سما برای درک مفاهیم قرآن برگزار می شود، برای این است که بگوییم، هرچه آموزش می دهیم در سایه قرآن و در کنار توجه به ولایت و عترت پیامبر مکرم اسلام(ص) است و این دو راهگشای مسیر ما هستند.

دکتر طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: این جشن قرآنی را در کنار امام معصوم برگزار کردیم تا بگوییم در مسیر تربیت، قدردان ملتی هستیم که خداوند با بعثت حضرت محمد (ص) و امامت ائمه اطهار(ع) برپا کرده است. به معلمان خوب و دانش آموزان عزیز سما تبریک می گویم که توفیق پیدا کردند با کتابی مأنوس شوند که سرمایه نجات بشر است.

در ابتدای این مراسم، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات دبیرخانه قرآنی سما ارائه کرد و گفت: در مدت دو سالی که از تأسیس دبیرخانه دائمی فعالیت های قرآنی سما می‌گذرد، تاکنون چندین دوره توانمندسازی مربیان قرآن کریم برگزار شده و 15 استان دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری این دبیرخانه در حوزه قرآن کریم فعالیت دارند.

وی ادامه داد: 16 دارالقرآن سما در کشور راه اندازی شده و بیش از ۳ هزار جلد کتاب آموزش روخوانی قرآن به روش نوین بین دانش آموزان سما توزیع شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن روخوانی قرآن کریم، حفظ جزء 30 قرآن و برگزاری چندین وبینار قرآنی از دیگر برنامه دبیرخانه دائمی فعالیت های قرآنی سما بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115780

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =