تصمیم‌گیری سران قوا درباره اصلاح ساختار بازار خودرو / احمدی‌نژاد از امارات دیپورت شد

هر هفته سعی بر این داریم تا با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهیم که قطعا باید شنیده و خوانده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، بسته سیاسی هفته ایسکانیوز سعی بر این دارد تا با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخبار مهم و اثرگذار هفته قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات سیاسی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

محسن هاشمی بار دیگر رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران شد

پس از اینکه در چند روز گذشته، دو عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استعفا دادند، "محسن هاشمی" بار دیگر رئیس شورای مرکزی این حزب شد. پس از اینکه در چند روز گذشته «فرزانه ترکان» و «یدالله طاهرنژاد» از شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استعفا دادند و برخی اخبار مبنی بر استعفای «حسین مرعشی» سخنگو و از ارکان اصلی حزب کارگزاران منتشر شد که البته توسط حزب تکذیب شد، نشست دور جدید شورای مرکزی این حزب در خانه موزه آیت الله هاشمی برگزار و اعضای هیئت رئیسه شورا انتخاب شدند که محسن هاشمی بار دیگر رئیس و فاطمه سعیدی و علی جمالی نایب رئیس اول و دوم شورای مرکزی این حزب شدند. بنابر آنچه روابط عمومی حزب کارگزاران منتشر کرده در این نشست اعضا با تاکید بر اخلاق حزبی و توجه به اسناد حزب کارگزاران به عنوان مسیر برون‌رفت از بن‌بست‌های تشکیلاتی، بر لزوم همدلی و هم‌افزایی بیش از پیش در شرایط امروز تأکید کردند. آن ها همچنین بر بازسازی جبهه اصلاحات با نگاه انتقادی نسبت به کارنامه اصلاح‌طلبان در انتخابات‌های گذشته و لزوم اصلاح روابط بین حزب و این جبهه تاکید کردند.

سران قوا درباره اصلاح ساختار بازار خودرو تصمیم‌گیری کردند

شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره اصلاح ساختار بازار خودرو تصمیم‌گیری کرد. جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا عصر چهارشنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه درباره برنامه اصلاح ساختار بازار خودرو همراه با افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده تولید داخلی بحث و تصمیم‌گیری شد. در این جلسه پس از بررسی گزارش وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت درباره برنامه اصلاح ساختار بازار خودرو، درخصوص ضرورت رفع موانع و اصلاح ساختار و کاهش قیمت تمام‌شده همراه با افزایش تولید داخلی تصمیم‌گیری شد. در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا همچنین موضوع روند تامین و عرضه کالاهای اساسی بررسی و بر نظارت دقیق تاکید شد.

احمدی نژاد مجبور به ترک امارات شد

رئیس دولت‌های نهم و دهم که به امارات سفر کرده بود، مجبور به ترک این کشور شد و در حال بازگشت به تهران است. محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم که جهت بازدید از نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ به کشور امارات متحده عربی سفر کرده بود، به توصیه مسئولان این کشور، مجبور شد سفر خود را نیمه کاره رها کرده و به تهران بازگشت. گفته می‌شود محمود احمدی‌نژاد در این سفر موفق به تحقق هیچکدام از اهدافش نشد.

صدور کارت‌های اعتباری معیشتی برای مردم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی ازسوی کمیسیون متبوعش مبنی بر صدور کارت‌های اعتباری به هر فرد با هدف تقویت سفره خانوار به‌جای اختصاص ارز یارانه‌ای به واردات کالاهای اساسی در قالب ارز ۴۲۰۰تومانی خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر خود با مسئولان دولتی در رابطه با نظام ارز ترجیحی، گفت: با توجه به تغییر ارزش پول و کاهش ارزش آن مقابل ارز خارجی شاهد افزایش قیمتها در اقتصاد کشور هستیم. هرچند تصمیماتی که در آن زمان برای حمایت از اقتصاد خانوارها گرفته شد این بود که کالاهای اساسی با نرخ ارز 4200تومانی در اختیار مردم قرار گیرد اما با وجود اینکه این تصمیم خوب بود اما به‌دلیل عدم اجرای صحیح و دقیق و عدم نظارت دولت از سال 97 تاکنون شاهد افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی هستیم همان کالاهایی که ارز ترجیحی به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه در بودجه سالانه ارز 4200تومانی بعضاً در نظر گرفته‌ شد اما مردم عملاً کالاهای اساسی را همچنان گران خریداری می‌کنند و متأسفانه این وضعیت در دولت سیزدهم استمرار پیدا کرده است در حالی که ادامه آن قابل قبول نیست و به‌مفهوم ساده سالانه بخش عمده‌ای از منابعی که می‌توانست به اقتصاد کشور و معیشت مردم کمک کند به رانت و فساد تعلق می‌گیرد و مردم از آن سودی نمی‌برند. وی افزود: اخیراً در نشست‌های مشترک با مسئولان دولتی توافقاتی داشته‌ایم البته پیشنهاد اول ما این بود که اگر دولت در رابطه با ارز ترجیحی امکان نظارت مؤثر بر قیمت کالاها را از ابتدای ورود تا انتها (بازار و خرده‌فروشی) دارد، این ارز همچون گذشته روال داشته باشد اما تجربه نشان داده است این امکان وجود ندارد لذا پیشنهاد دیگر کمیسیون اقتصادی به مجموعه دولت این بود که ما روش اختصاص ارز یارانه را به‌جای پرداختی که به‌شکل کاملاً مشخص طی سال‌های اخیر با واردات انجام می‌شد به مصرف‌کننده پرداخت کنیم؛ این پیشنهاد به‌عنوان یک کار کارشناسی اولیه در دستور کار قرار دارد.

سرلشکر باقری: همکاری نظامی ایران و روسیه افزایش می یابد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف همکاری با روسیه در ابعاد نظامی-دفاعی، مناسبات و همکاری‌های فی مابین در این حوزه‌ها افزایش خواهد یافت. سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان که به مسکو سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در نشستی با کارشناسان و مدیران نهادهای ایرانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، اهداف این سفر، وضعیت همکاری‌ها و مناسبات مشترک دفاعی و نظامی دو کشور و آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم را ترسیم و تبیین کرد. وی در این نشست با تأکید بر اینکه «برای داشتن روابطی مستحکم با کشورها به‌خصوص روسیه و دیگر کشورهای همسایه به نقشه راه نیاز داریم»، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف همکاری با روسیه در ابعاد نظامی-دفاعی، مناسبات و همکاری‌های فی مابین در این حوزه‌ها افزایش خواهد یافت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه «برای گسترش روابط با همسایگان به نقشه راه نیاز داریم»، یادآور شد: باتوجه به نگاه‌های مشترک ایران و روسیه در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و ظرفیت‌های زیاد همکاری فیمابین، مناسبات دو کشور از جمله در حوزه نظامی-دفاعی گسترش می‌یابد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای خرید هواپیماهای جنگنده، جت آموزشی و بالگردهای رزمی از روسیه گفت: این قراردادها پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران منعقد شده و در این سفر درباره اجرایی شدن آن مذاکره خواهیم کرد. سردار باقری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در مقطع کنونی، به دلیل شرایط بین‌المللی و به‌خصوص نگاه ویژه رئیس جمهوری روسیه به تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، فرصت مغتنمی به‌وجود آمده تا این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =